اردوغان: سفیرمان در ابوظبی را خواسته و قطع پیوندهای خود را با امارات بررسی می‌کنیم

© REUTERS / Presidential Press Officeاردوغان: سفیرمان در ابوظبی را خواسته و قطع پیوندهای خود را با امارات بررسی می‌کنیم
اردوغان: سفیرمان در ابوظبی را خواسته و قطع پیوندهای خود را با امارات بررسی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اقدام امارات در عادی‌سازی پیوندهایش با اسرائیل گفت، که انقره تعلیق پیوندها با ابوظبی را بررسی می‌کند.

ترامپ: اسرائیل برنامه پیوست کرانه باختری را به تعویق انداخت  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اسرائیل برنامه پیوست کرانه باختری را به تعویق انداخت 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (جمعه) در سخنرانی اش پس از نماز جمعه به عادی‌سازی پیوندهای امارات با تل‌‌آویو واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص گفت: "مسئله بیرون کردن کردن سفیر ترکیه از ابوظبی و به تعلیق درآوردن پیوندها با امارات را در واکنش به عادی‌سازی یپوندها این کشور با اسرائیل، بررسی می‌کنیم".

اردوغان همچنین تاکید کرد: در کنار مردم فلسطین هستیم. اجازه نداده و نخواهیم داد حقوق فلسطین تضییع شود،

وی در ادامه افزود: تقریبا هیچ یکی از شرکت کنندگان کنفرانس برلین به شروط و الزامات این کنفرانس رعایت نکرده‌اند و نمی‌کنند

رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به آنکه فعالیت‌های کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» تا روز 23 این ماه ادامه خواهد داشت، گفت: حتی کوچک‌ترین حمله به کشتی‌های غیرنظامی‌مان در مدیترانه شرقی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: به مزار هم‌ نژادهایمان در تراکیای غربی حمله کرده و آتش گشودند. اینها سینگال‌های مثبت نیست، ما هرگز مرده یا زنده هم‌تباران خود را تنها نمی‌گذاریم. هر اقدامی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

یادآوری می کنیم، که این اظهارات درست پس از آن است که شامگاه روز گذشته، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

 وزارت خارجه ترکیه نیز، امروز، با محکوم کردن توافق امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، گفته بود که مردم منطقه، این اقدام ریاکارانه ابوظبی را نبخشیده و فراموش نمی‌کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала