هنوز هم به افراد بی سرپناه شده بیروت کمک نگردیده است+ویدئو

© Sputnik / Vissam Matta /  مراجعه به بانک تصاویر عواقب انفجار در بیروت
عواقب انفجار در بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از یک هفته از انفجار لبنان گذشت، اما تا هنوز هم آثار فاجعه بزرگ در بیروت مشاهده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارشات کمسیون عالی کمک، انفجار باعث تخریب و یا ویرانی کامل تقریباً 70 هزار تعمیر گردیده است که در اثر آن تقریباً 300 هزار نفر بی خانمان شدند.  اکثرآنها مجبور گردیدند مؤقتاً در سایر شهرها لبنان نزد اقوام و نزدیکان خود برود. کسی نیست که به ایشان کمک نمایند.

حکومت لبنان قبل از استعفا، بعضی تدابیر را برای کمک به شهروندان آسیب دیده اتخاذ نموده بود که می توان از واگذاری سرپناه مؤقت به یک تعداد آسیب دیدگان و کمک به ترمیم تعمیر های که قسماً تخریب گردیده اند. اما با در نظرداشت مشکلات داخلی ،  تدابیر اتخاذ شده بسیار کُند پیش میرود.

خانم نادین نادر که در ناحیه نار میکائیل بودوباش دارد، در مورد این که خانه وی در چه حال قرار دارد به اسپوتنیک گفت: پس از انفجار، دیگر چیزی کامل در خانه ما نمانده است. بااین همه خدا را شکر می کنیم که هم ما و همه بچه هایم زنده و سالم هستیم. "

وی همچنین خاطرنشان کرد که خانواده وی هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده است: اکنون آنها نزدک اقوام خود در منطقه بسالیم زندگی می کنند که در اثر انفجار در بندر تخریب نشده است.

وی گفت: "قبل از اینكه این حادثه، دختر بزرگم دچار درد معده بود، من و همسرم او را بزد داکتر بردیم – خدا به ما رحم کرد و همه ما از این فاجعه نجات یافتم. پسرکوچک و دخترم با خدمه که زن خارجی هست در خانه ماندند. انفجار را هنگام نشستن در موتر دیدیم. ما مانند هر کس دیگری ، نفهمیدیم چه اتفاقی افتاده است - فکر می کردیم که بمب انفجار کرده است. عاجل به طرف خانه دویدند – خانه خود قسماً ویران دیدیم. ما دیدیم که خدمه خانه را شیشه فشار داده است که  در اثر از دست دادن خون درگذشت. اما بچه ها، خدا را شکر که  آسیب ندیدند. خدمه ما، فرزندانم را با تن خودش پوشانده بود ".

بحران در لبنان - اسپوتنیک افغانستان
انفجار بیروت 178 کشته و بیش از 6000 نفر زخمی بجا گذاشته است

به نوبه خود ، جمال ایتانی  شهردار بیروت توضیح داد که شهرداری بیروت خانه هایی را بازسازی می کند که بازسازی آنها هنوز امکان پذیر است و به ساختمان هایی که نمی توان ترمیم کرد، وقت خود را تلف نمی نمایم.

وی افزود که شاروالی همچنین مکان هایی را برای اسکان اضطراری قربانیان اختصاص داده است - اما تعداد کمی از آنها به دنبال کمک هستند.

ما آماده هستیم تا به همه کسانی که پس از فاجعه بدون سقف مانده اند کمک کنیم. ساختمان های جدید در سطح شهر وجود دارد و ما آماده استفاده از آنها به عنوان مسکن موقت برای قربانیان هستیم. علاوه بر این، تعدادی از شهرداری های نزدیک به بیروت نیز پیشنهادی مشابه را ارائه کرده اند. بنابربرای کسانی که خساره مند شده اند، برای ایشان مکان مؤقت برای زندگی وجود دارد  و به ایشان کمک می گردد و شخصی مؤظف برای کمک هم در آنجاست. با این حال ، تعداد کمی از مردم برای کمک به شهرداری مراجعه می کنند: بسیاری می ترسند حتی خانه های ویران شده را با ترس از غارتگران ترك نمی كنند. "

مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند  - اسپوتنیک افغانستان
مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند

به نوبه خود ، الجمیز - سیمون الاشکار یکی از ساکنان منطقه مرکزی بیروت به اسپوتنیک گفت که خانه وی حتی بازدید نشده است.

"من خانه دیگری ندارم، خانه که داشتم، حالا ندارم. این انفجار به دیوارهای خانه مرا ویران کرد، همه پنجره ها را بهم زد. من خودم به طرز معجزه آسایی زنده ماندم: شیشه به روی من فرو ریخت. اما ، خدا را شکر که زنده هستم، اما آنچه از خانه من مانده ، غیرممکن است که بدون درد به آن نگاه کنیم. و من مطمئن نیستم که دولت حداقل به اشکال مختلف به ما کمک کند: هیچ کس حتی برای ارزیابی خسارت تاکنون نیامده است. اما ما عادت نداریم که به مقامات خود اعتماد کنیم: آنها فقط خواستار پرداخت مالیات هستند ، بدون اینکه در صورت لزوم به آنها کمک کنند".

ارتش لبنان به نوبه خود اعلام کرد که برای جلوگیری از اقدامات خرابکاری یا غارت، دائما مناطق آسیب دیده را گزمه نموده نظارت می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала