وزارت خارجه: مسکو اقدامات اسرائیل در چارچوب توافق با امارات را مهم می داند

© AFP 2023 / Alexander Nemenovوزارت خارجه: مسکو اقدامات اسرائیل در چارچوب توافق با امارات را مهم می داند
وزارت خارجه: مسکو اقدامات اسرائیل در چارچوب توافق با امارات را مهم می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام كرد كه مسكو این را مهم می داند كه اسرائیل پس از توافق با امارات، گسترش حاكمیت بر اراضی كرانه باختری رود اردن را متوقف كند.

به گزارش اسپوتنیک، دستگاه دیپلماسی روسیه در همین راستا اعلام کرد: "مطابق با بیانیه سه جانبه مذکور (اسرائیل، امریکا و امارات) اسرائیل گسترش حاکمیت خود به بخش هایی از اراضی کرانه باختری اشغالی را متوقف می کند. ما این را یک عنصر مهم می دانیم، زیرا چنین برنامه‌هایی مانع اساسی در راه از سرگیری تماس های مستقیم فلسطین و اسرائیل بود. اجرای آنها منجر به از بین رفتن چشم اندازهای ایجاد یک کشور پایدار، یکپارچه ی دولت فلسطین می شد".

بحران تازه؛ فلسطین سفیر خود را از امارات فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
بحران تازه؛ فلسطین سفیر خود را از امارات فراخواند

روز گذشته (13، آگوست) گزارش شده بود که اسرائیل و امارات در مورد عادی سازی کامل روابط به توافق رسیده اند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده گفته می شود كه اسرائیل با توجه به توافق با امارات، تصمیم خود برای گسترش حاکمیت خود بر اراضی کرانه باختری رود اُردن را موقتاً به تعویق می اندازد. همچنین در هفته های آینده اسرائیل و امارات تعداد زیادی توافق نامه در زمینه های سرمایه گذاری، گردشگری، پرواز مستقیم، امنی ، مخابرات و سایر موارد را امضا می کنند.

رهبری فلسطین ضمن محکوم کردن این توافق سه جانبه، با آن به شدت مخالفت کرد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала