اعتراضات در بلاروس؛ لوکاشنکو می‌گوید پوتین برای خوب شدن وضعیت وعده کمک کرد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراضات در بلاروس؛ لوکاشنکو می‌گوید پوتین برای خوب شدن وضعیت وعده کمک کرد
اعتراضات در بلاروس؛ لوکاشنکو می‌گوید پوتین برای خوب شدن وضعیت وعده کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور بلاروس گفته است که اگر بلاروس نیاز به کمک داشته باشد روسیه آماده همکاری است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، در جلسه مدیریت استراتیژیک وزارت دفاع این کشور سخن می‌گفت، افزوده است كه ولادیمیر پوتین در صورت بروز نیاز موافقت خود را برای ارائه كمك به این کشور اعلام كرده است.

لحظه کشته شدن یک معترض در مینسک+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
لحظه کشته شدن یک معترض در مینسک+ویدیو

لوکاشنکو گفت: "وی گفت: "وقتی صحبت از بخش نظامی است، ما در چارچوب کشور اتحادیه و سازمان پیمان امنیت جمعی با فدراسیون روسیه توافق داریم. این لحظات مناسب این توافق است. بنابراین، امروز من با رئیس جمهور روسیه گفتگو طولانی و مفصلی درباره اوضاع کردم."
رئیس جمهور بلاروس درمورد صحبت‌های دو طرف گفت: "در اولین درخواست ما، برای اطمینان از امنیت جمهوری بلاروس کمک‌های كامل ارائه می شود."
در این جلسه رهبر این کشور وعده داده است تا اوضاع را کنترول کند. وی افزود: "بلاروس با حضور در مرکز اروپا، باید آماده پاسخگویی هرگونه چالش باشد."
صحبت تلفنی رئیس جمهور پوتین و لوکاشینکو ساعت پیش به وقوع پیوست.
اعتراضات گسترده در سراسر بلاروس به تاریخ (9، آگوست) پس از انتخابات ریاست جمهوری که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی بلاروس برنده شد، آغاز شد.
براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو 80.08 درصد آرا را بدست آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала