ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک می‌کنند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک می‌کنند
ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر موسسه تحقیقاتی نیکلای گاملیا می‌گوید که ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسندر گنیزبرگ، مدیر مرکز ملی اپیدمولوژی و میکرو بیولوژی وزارت صحت روسیه به نام «گامالی» ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین «اسپوتنیک وی» پس از ثبت آن که توسط مرکز تحقیقاتی گامالی ساخته شده است، اشتراک خواهند کرد.

او می‌گوید: تعداد زیادی از مردم ده هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین پس از ثبت آن که در قلمرو منطقه مسکو برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وزارت صحت روسیه: اولین سری واکسین کرونا در روسیه تولید شد  - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صحت روسیه: اولین سری واکسین کرونا در روسیه تولید شد

پیش از این، سرویس مطبوعاتی خدمات فدرال نظارت بر سلامت و درمان در روسیه گزارش داده بود که پس از ثبت دارو، دو هزار نفر در کارآزمایی‌های بالینی واکسین شرکت می‌کنند.

مدیر مرکز تحقیقاتی گومالی می‌گوید که مرحله سوم آزمایش واکسین (پس از ثبت دارو) طی 7 تا روز آغاز خواهد شد.

آقای گنیزبرگ گفت: روز دوشنبه ما نمونه جدید پروتکل تحقیقات بعد از ثبت را ارائه می‌دهیم. با توجه به علاقه و توجه زیاد جامعه و رسانه ها به این موضوع من فکر می‌کنم که وزارت صحت آنرا طول نمی‌دهد و طی یک هفته پروتکل تائید خواهد شد. بنابراین به نظرم طی هفت یا حداکثر ده روز این کار آغاز شود.

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسین کرونا در جهان خبر داده بود. این واکسین «اسپوتنیک وی» نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می‌شود که واکسین روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت صحت روسیه در تاریخ 11 اگست به ثبت رسید و اولین واکسین ثبت شده ضد کرونا در جهان خواهد بود.

پیش از این، کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) گفته بود که این صندق از بیش از 20 کشور جهان، درخواست بیش از 20 میلیارد دوز واکسین «اسپوتنیک وی» که اولین واکسین ثبت شده ضد کرونا در جهان است، را دریافت کرده است. در عین حال، وی خاطرنشان کرد که روسیه در تولید واکسین کرونا با 5 کشور توافق کرده که ظرفیت موجود تولید 500 میلیون دوز در سال می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала