همایش ده ها هزار نفری مخالفان دولت بلا روس 

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر همایش ده ها هزار نفری مخالفان دولت بلا روس 
همایش ده ها هزار نفری مخالفان دولت بلا روس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده ها هزار نفر از هواداران رهبر مخالف دولت بلا روس در شهر مینسک جمع شدند. 

به گزارش اسپوتنیک، معترضان در میدان های مجاور و بخشهای مجاور خیابانهای پبیدیتلی و مازروف در مرکز مینسک گرد هم آمده بودند. افزون بر این، برخی از معترضان به خیابانهای همجوار پراکنده شدند. 

در آغاز امروز، همایش هواداران الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلا روس برگزار شد. رئیس دولت بلا روس خودش به این همایش آمد و یک سخنرانی 30 دقیقه‌ای را برگزار کرد که در جریان آن احتمال برگزاری انتخابات دوباره را رد کرد.

همایش های اعتراضی به انتخابات ریاست جمهوری در 9 اگوست در بلا روس آغاز شد. بر پایه اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات بلا روس، لوکاشنکو کمی بیش از 80 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که رقیب اصلی او سویتلانا تیخانوفسکایا نزدیک به 10.1 درصد آرا را کسب کرده است.

یادآوری می کنیم، که لوکاشنکو در جمع همایشگران در مرکز مینسک گفت: "لیتوانی، لتونی، لهستان و متأسفانه اوکراین عزیز ما و رهبران آن به ما دستور می دهند تا انتخابات جدیدی برگزار کنیم. اگر تنها ما از آنها پیروی کنیم وارد گردبادی می شویم که دیگر نمی توانیم کشتی هوایی خود را ثابت کنیم. ما به عنوان یک دولت، به عنوان یک ملت و به عنوان یک نژاد خواهیم مرد".

رئیس جمهور بلا روس همچنین تأكید كرد، كه از نظر وی، وحشیگری که در خیابانهای شهرهای مختلف كشور در ​​هفته گذشته رخ داده بود، "توسط مخالفان ایجاد شده است" نه مقام ها. لوکاشنکو همچنین خطاب به کارگران کارخانجات دولتی که در اواخر هفته گذشته اعتصاب کرده بودند گفت، که شغل خود را ترک نکنند زیرا کارگران اعتصاب کننده ممکن است دیگر به سرکار بازنگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала