واکسین چینی ضد کرونا چی وقت آماده استفاده خواهد شد؟

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین چینی ضد کرونا چی وقت آماده استفاده خواهد شد؟
واکسین چینی ضد کرونا چی وقت آماده استفاده خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینی اعلام کرده اند که واکسین کرونا تا آخر ماه دسمبر سال جاری آماده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر شرکت دولی سیفارم چین اعلام کرده است که واکسین چینی ضد کرونا بعد از تصویب ممکن است در پایان دسامبر امسال وارد بازار شود.

آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی وکتور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی "وکتور" روسیه

وی در ادامه گفت: "در تاریخ 27 اپریل، مؤسسه تحقیقات بیولوژیکی پکن آزمایشات بالینی واکسین غیرفعال را آغاز کرد، نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات بالینی در تاریخ 28 جون منتشر شد، سینوفارم مرحله سوم آزمایشات بالینی بین المللی را در امارات متحده عربی آغاز کرد و پس از اتمام مرحله سوم کارآزمایی های بالینی بین المللی. مرحله تأیید واکسن غیرفعال، انتظار داریم تا پایان دسمبر سال جاری این واکسین بتواند وارد بازار شود."
مدیر این شرکت افزود: "از 16 فبروری، این شرکت شروع به انجام مطالعات در مورد ایمنی واکسن در هفت نوع از حیوانات آزمایشگاهی از جمله موش های سفید، موش، خوکچه هندی، ماکاک و خرگوش کرده و اثربخشی واکسن را آزمایش کرده است. علاوه بر این، واکسین بر روی گروه کوچکی از افراد مورد آزمایش قرار گرفت و پس از آن کارآزمایی های بالینی آغاز شد."
شنبه هفته گذشته نیز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این کشور تولید اولین واکسن کووید-۱۹ خود را آغاز کرده است و گفت که اولین واکسن ها برای ایمن سازی پزشکان و کادر درمان قبل از عموم مردم به آنها اختصاص خواهد یافت. روسیه روز سه‌شنبه رسماً نخستین واکسن کروناویروس جهان را که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گاملایا"(Gamaleya) ساخته شده است، به ثبت رسانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала