هشدار متخصصان از شیوع موج سوم ویروس کرونا

© AFP 2023 / Philippe Lopez هشدار متخصصان از شیوع موج سوم ویروس کرونا
 هشدار متخصصان از شیوع موج سوم ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان بیماریهای عفونی جاپان از شیوع موج سوم COVID-19 در جهان هشدار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونیNHK جاپان، انجمن علمی بیماریهای عفونی جاپان، که کنوانسیون آن از روز چهارشنبه در توکیو آغاز شده است، اعلام کرد که این‌ کشور در حال حاضر در بلند ترین قله های"موج دوم" بیماری همه گیر ویروس کرونا قرار دارد.

رئیس انجمن علمی بیماری های عفونی جاپان در این خصوص گفت: "ما اکنون در میانه موج دوم قرار داریم. مهم است که از نزدیک بر توسعه بیشتر اوضاع نظارت کنیم. به نظر می رسد که کشور و در کل  توکیو موج عفونت ها را پشت سر می گذارند ، اما باید نظارت کرد که آیا رشد جدید گسترش ویروس وجود خواهد داشت یا نه ، احتمالاً این ویروس موج سوم و چهارم را نیز به دنبال خواهد داشت. ما باید به شرایط ویروس کرونا عادت کنیم".

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در جاپان ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در جاپان ریکارد زد

این در حالی است که جاپان از اعلام بالاترین درجه هشدار در این کشور بعد از بالا رفتن نگران کننده شمار مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر خبر داد.

مار مبتلایان به کرونا در جاپان در یک هفته اخیر نگران کننده بوده است.

جاپان  از نخستین کشورهای بود که بعد از چین ویروس کرونا در آن شناسایی شد اما با تدابیری که اتخاذ کرد به خوبی توانست که این ویروس را کنترل کند.

افزایش شمار مبتلایان روزانه به کرونا در یک هفته اخیر باعث نگرانی جاپانی ها شده است و همین مسئله باعث شده است تا دولت بالاترین درجه هشدار را اعلام کند.

در چند روز اخیر شمار مبتلایان روزانه در جاپان بالای 200 نفر بوده است که این یک رکورد از ابتدای شیوع ویروس در کشور است.

شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن 58 هزار و 500 نفر اعلام شده است این درحالی  است که تاکنون 1148 نفر هم به خاطر ویروس جان خود را از دست داده اند. توکیو پایتخت جاپان کانون ویروس کرونا در این کشور است و بیشترین شمار مبتلایان از این شهر است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون 22 میلیون و 49 هزار و 426 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 777 هزار و 439 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 14 میلیون و 791 هزار و 859 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، شیلی و اسپانیا در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала