اخراج دیپلمات روسی از ناروی

© Fotolia / Marcel Schauerاخراج دیپلمات روسی از ناروی
اخراج دیپلمات روسی از ناروی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه نارویی از تصمیم وزارت خارجه ناروی مبنی بر اخراج یکی از دیپلمات های روسی پس از ادعای تماس با «جاسوس» ناروی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه نارویی امروز چهارشنبه (19 اگست) از تصمیم وزارت امور خارجه ناروی مبنی بر اخراج یکی از دیپلمات های روسی پس از ادعای تماس با «جاسوس» ناروی خبر داد.

رادیو و تلویزیون ناروی، «ان‌اَرکو» به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ناروی گزارش داد، که دستگاه دیپلماسی ناروی به دلیل اینکه «دیپلمات روسی با یک جاسوس ناروی ملاقات کرده است چنین تصمیمی را اتخاذ کرد».

خاطرنشان می شود که نام دیپلمات اخراج شده منتشر نخواهد شد، اما گفته می‌شود که وی در بخش تجاری سفارت روسیه مشغول بوده است.

وزارت امور خارجه ناروی تایید کرد که به یکی از دیپلمات‌های سفارت روسیه را «عنصر نامطلوب» خواهند و از او خواسته شده تا خاک ناروی را ترک کند. این وزارتخانه می‌گوید که «تیمورتاش را می شویلی» سفیر روسیه در اسلو از این تصمیم مطلع بود.

وزارت خارجه ناروی می‌گوید: ما به سفیر روسیه در اسلو اطلاع دادیم که یکی از دیپلمات‌های روسی به «عنصر نامطلوب» از طرف وزارت خارجه ناروی خوانده شد و اخراج می‌شود.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه ناروی به رادیو و تلویزیون آن‌آرکو ناروی گفته بود که دستگاه دیپلماسی ناروی تصمیم گرفته است یک دیپلمات روسی را به دلیل این که با یک جاسوس ناروی ملاقات کرده است، اخراج نماید.

طبق اعلام وزارت امور خارجه ناروی، اسلو انتظار دارد که دیپلمات فوق‌الذکر روسی «قبل از پایان این هفته» ناروی را ترک کند.

سرویس امنیتی پولیس ناروی (PST) پیشتر از دستگیری یک مرد 50 ساله مظنون به انتقال اسرار دولتی که گفته می‌شد با یک «افسر اطلاعاتی روسیه» ملاقات کرده، خبر داده بود. براساس این خبر، وی در 15 اگست در اسلو بازداشت شد.

چندی پیش اعلام شد یک طیارۀ شناسایی ناروی بر فراز آسمان دریای بارنتز توسط سیستم دفاع هوایی روسیه رهگیری شد و جنگنده های ناوگان شمالی روسیه برای اسکورت این طیارۀ جاسوسی ناروی به آسمان بلند شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала