روسیه به کمپنی بریتانیائی-سویدنی اجازه آزمایش واکسین کرونا را داد

© Photo / RDIFواکسین کرونا
واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه به کمپنی دواسازی AstraZeneca بریتانیائی-سویدنی اجازه آزمایش مرحله سوم واکسین کرونا را داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه روسیه به کمپنی دواسازی AstraZeneca که یکجا با دانشگاه وکاسفورد بریتانیا در ساختن واکسین ضد ویروس کرونا سهم دارند، اجازه داده است که مرحله سوم واکسین خود را  آزمایش نمایند.

هند از روسیه خواهان داده های واکسن ضد کووید شد - اسپوتنیک افغانستان
هند از روسیه خواهان داده های واکسن ضد کووید شد

اطلاعات در مورد اجازه آزمایش ادویه ضد ویروس به کمپنی  AstraZeneca در سایت وزارت صحت عامه اخبار گردیده و در آن گفته شده که هدف از تحقیقات کلینیکی-ارزیابی بی خطر بودن و با ایمنی بودن ادویه AZD1222 برای پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید COVID-19 خاص برای بزرگسالان می باشد.

نخستین واکسن ضد ویروس کرونا در جهان را به ثبت رسانده و تولید آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این نشان دهنده پایان احتمالی این بیماری همه گیر جهانی است. تولید نخستین دوزهای واکسن ضد کووید-19 در حال حاضر در کارخانه دارویی بنوفارم شرکت ای اف کا سیستم آغاز شده است. پیش بینی می شود، که این کارخانه توان تولید تا 1.5 میلیون دوز در سال را داشته باشد.

همچنان پیش بینی شده است، که در کل کارخانه ها تولید واکسن اسپوتنیک وی در 12 ماه نخست به 500 میلیون دوز برسد. ویدیویی که در کارخانه بنوفارم از تولید واکسن ضد کرونا فیلمبرداری شده است، نشان می دهد که چگونه نخستین دسته از واکسن ها ممکن است جزر و مدی را در مبارزه جهانی در برابر ویروس همه گیر کرونا به میان خواهد آورد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала