روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران شد

© AFP 2023 / Johannes Eiseleروسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران شد
روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال درخواست رسمی امریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت در این مورد شد.

به گزارش اسپوتنیک، منابع در شورای امنیت سازمان ملل متحد می گویند که روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در برابر قصد ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در چارچوب قطعنامه 2231 شده است.

نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد

روز 20 ماه آگوست، پمپئو با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت دیدار کرد و انتظار می‌رود که شکایتی در رابطه با عدم اجرای مفاد برجام از سوی ایران را به شورای امنیت ارائه دهد تا روند احیای تحریم‌های ضد ایرانی در چارچوب قطعنامه 2231 آغاز شود.

منابع در این خصوص می افزایند: "روسیه خواهان برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در مورد پیرامون امروز به اساس قطعنامه 2231 شده است".

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه اعلام کرد که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا نامه ای روند احیای تحریم‌ها علیه ایران را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل داده است.

قطعنامه 2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات این کشور طبق برجام است. این مکانیسم از سال 2015 به مدت 10 سال اعتبار دارد. این قطعنامه پیش بینی می کند که اگر در این دوره هرگونه تخلف جدی از طرف ایران صورت بگیرد، کشور تنها در صورت تصویب قطعنامه مربوطه در شورای امنیت سازمان ملل قادر به جلوگیری از تمدید تحریم ها خواهد بود. اگر حداقل یکی از اعضای دائم شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه ای مخالفت کند، تحریم ها به طور خودکار ظرف 30 روز تمدید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала