آزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 خاتمه میابد

© Sputnik / Russian Defence Ministryآزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 خاتمه میابد
آزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 خاتمه میابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمام داوطلبان که آزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 را در مرکز "ویکتر" سپری نموده اند، خود را بهتر حس می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی "روس پتریب ندزور" خبر داده است، آن عده داوطلبان که آزمایش کلینیکی ویروس کرونا را سپری نموده اند، وضع صحی خود را عادی حس می کنند.

پیرو خواهان واکسین روسی ضد کرونا شد - اسپوتنیک افغانستان
پیرو خواهان واکسین روسی ضد کرونا شد

در خبر آمده است: «تاکنون تمام شرکت کنندگان آزمایش کلینیکی واکسین کووید-19 واکسین گرفتند: 14 نفر در مرحله اول، و 43 نفر در مرحله دوم. 43 نفر داوطلب از گروپ کنترل دارونما گرفتند».  

گفته می شود که 6 تن از جمله 100 شرکت کننده آزمایش واکسین به جای که واکسین شده است، احساس درد نمودند که در روز دوم درد آن راحت شد.

فعلاً کمپنی "ویکتور" آزمایش دور دوم واکسین جریان دارد. تحقیقات در این عرصه به تاریخ 27 جولای در روسیه آغاز شد که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری خاتمه یابد.

باید افزود، چندی قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در روسیه واکسین آماده است. از جانب دیگر، لوپس اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک گفت که کشورش در تولید واکسین ساخته‌شده توسط دانشگاه آکسفورد و لابراتوار شخصی، شرکت می‌ورزد.

نظرسنجی نشان داده است که 66 درصد مکزیکی‌ها اعتماد "زیاد" و "تا حدی اعتماد" شان را به واکسین ساخته‌شده در روسیه، ابراز کرده اند که از آن جمله 32 درصد گفته اند که به این واکسین "بسیار" اعتماد دارند. با این حال 65 درصد، 63 درصد، 60 درصد اعتماد "زیاد" و یا "تا حدی اعتماد" شان را به واکسین‌های ساخته‌شده در فرانسه، انگلستان و ایالات متحده، ابراز داشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала