عوارض برنجی که احتمالاً هر شب می‌خورید

© Fotolia / NorGalعوارض برنجی که احتمالاً هر شب می‌خورید
عوارض برنجی که احتمالاً هر شب می‌خورید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروزه افراد در اغلب وعده های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه جدید توسط دانشمندان بریتانیایی که در ژورنال علمی Science Direct منتشر شده است، زیاده‌ روی در مصرف برنج را کشنده و پیشرفت بیماری‌های قلبی – عروقی را در استفاده از غلات و حبوبات محبوب مرتبط دانسته اند.

غذا پلو - اسپوتنیک افغانستان
برنج زیاد باعث مرگ قبل از وقت می گردد

طبق تحقیقات دانشمندان بریتانیایی، مقادیر زیادی برنج در رژیم غذایی می‌تواند برای انسان کشنده باشد که که پیشرفت بیماری‌های قلبی - عروقی با استفاده از غلات و حبوبات محبوب مرتبط هستند.

اگر برنج به ندرت روی سفره شمار ظاهر می‌شود، شمار چیزی برای نگرانی ندارید. با این حال، کسانی که نمی‌توانند زندگی خود را بدون این محصول تصور کنند و مرتباً از آن استفاده می‌کنند، در معرض خطر بزرگی قرار دارند.

همانطور که متخصصان دریافتند، برنج حاوی مقادیر کمی آرسنیک است که در بدن انسان رسوب می‌کند. مقدار کمی از این ماده برای انسان‌ها خطری ایجاد نمی‌کند، اما سم کافی می‌تواند در بن دوستداران برنج جمع شود تا باعث مسمومیت شود.

دانشمندان معتقدند که آرسنیک که مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که میزان بالای آرسنیک عامل مرگ آنهاست. به‌طور کلی وجود این عنصر در بدن باعث بیماری‌های گردش خون و تومورشناسی می‌شود.

دانشمندانی دانشگاه منچستر و دانشگاه سالفورد تحقیق مشترکی در مورد خطرات برنج انجام داده‌اند. پس از دریافت نتایج، یکی از نویسندگان کار علمی بیانیه زیر را صادر کرد:

تحقیقات نشان می‌دهند که 25 درصد از مصرف کنندگان برنج در بریتانیا و ولز به‌دلیل آرسنیک غیر آلی موجود در خاک در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. در مقایسه در میان افرادی که اغلب از برنج استفاده می‌خورند، میزان مرگ و میر آنها بالاتر از آنهایی است که برنج را به میزان متوسط و کم مصرف می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала