روسیه تا پایان سال تولید واکسین کرونا را به 2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه می‌رساند

© Photo / RDIFروسیه تا پایان سال تولید واکسین کرونا را به 2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه می‌رساند
روسیه تا پایان سال تولید واکسین کرونا را به 2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه می‌رساند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صنایع روسیه می‌گوید که تا پایان سال جاری تولید واکسین کرونا روسی به 2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس مانتوروف، وزیر صنایح روسیه می‌گوید که روسیه تا پایان سال 2020 تولید واکسین کرونا «اسپوتنیک وی» را به 1.5 تا 2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه می‌رساند و به تدریح حجم ماهانه را به 6 میلیون دوز افزایش خواهد داد.

وی افزود: اکنون سه شرکت دارو سازی Binnopharm ،R-Pharm و Generium به تولید واکسین متصل شده اند. در حال حاضر تا پایان ماه اگست 30 هزار دوز واکسین تولید خواهد شد. از ماه سپتمبر با همکاری این شرکت‌ها ما قادر خواهیم بود تولید خو را حدود 1.5-2 میلیون دوز به‌صورت ماهانه افزایش و به تدریج آنرا به 6 میلیون در ماه افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌های که در حال حاضر دریافت شده است، تحویل واکسین به شرکای خارجی هم در نظر گرفته می‌شود، اما ابتدا باید تقاضای داخلی را تأمین کرد.

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسین کرونا در جهان خبر داده بود. این واکسین «اسپوتنیک وی» نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می‌شود که واکسین روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت صحت روسیه در تاریخ 11 اگست به ثبت رسید و اولین واکسین ثبت شده ضد کرونا در جهان خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала