تلاش داماد ترامپ برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل

© AP Photo / Mary Altafferتلاش داماد ترامپ برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل
تلاش داماد ترامپ برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس جمهور امریکا کوشش دارد که رابطه میان کشورهای عربی و اسرائیل را بهتر بسازد.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال آکسیوس با استناد به منبع، اعلام کرده است که داماد ترامپ در شروع سپتمبر، به خاورمیانه به منظور برقرار ساختن روابط خوب میان کشورهای عربی و اسرائیل، سفر خواهد کرد.

افرادیکه در توافق امارات-اسرائیل نقش کلیدی داشتند - اسپوتنیک افغانستان
افرادیکه در توافق امارات-اسرائیل نقش کلیدی داشتند

گفته می‌شود که مشاور رئیس جمهور امریکا را در این سفر دستیار ترامپ همراهی خواهد کرد. در این سفر آنها از اسرائیل و همچنین بحرین، عمان و عربستان سعودی دیدن خواهند کرد تا برای مذاکره در مورد پیوستن آنها به توافق برای عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی (امارات) و اسرائیل صحبت و گفتگو کنند.
ممکن است مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری امریکا نیز آنها را همراهی کند. اما کاخ سفید در این باره سخن نگفته است.
پیش از این رویترز گزارش داده بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، هفته آینده (24آگست) راهی اسرائیل می‌شود و یک روز بعد وارد امارات متحده عربی خواهد شد.
گفته می‌شود هدف سفر وزیر خارجه امریکا، گفتگو درباره عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات است. علاوه بر این، نمایندگان احزاب در مورد ایران و چین بحث خواهند کرد.
هفته گذشته، اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط به طور کامل توافق کردند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده گفته می شود كه اسرائیل با توجه به توافق با امارات ، تصمیم خود را برای تمدید حاکمیت خود بر قلمرو کرانه باختری موقتاً به تعویق می اندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала