از رابطه میان خواب و زوال عقل نام برده شد

© Fotolia / Yuri Arcursاز رابطه میان خواب و زوال عقل نام برده شد
از رابطه میان خواب و زوال عقل نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص قلب و عروق می‌گوید که افراد مسن باید بیش‌تر و یا کم‌تر از آنچه داکتران برای شان توصیه کرده اند، نخوابند، اگر آنها به اندازه کافی نخوابند برای قلب شان مضر است، و اگر بیش از حد بخوابند، خطر زوال عقل آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر خوروشف، متخصص قلب و عروق می‌گوید که هشت ساعت – مناسب‌ترین مدت برای یک فرد معمولی است. دانشمندان به این باور اند که در این مدت بدن انسان کاملا "بازسازی" می‌شود. و اگر در جوانی کم‌خوابی به راحتی جبران می‌شود، اما افراد مسن باید همانقدر که لازم است، بخوابند.

Спящая девушка в кровати - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر خواب به صحت و روان انسان

متخصص قلب گفت: "افرادی که سن شان بالاتر از ۵۵ سال است و به ۶۰ سال نزدیک می‌شوند، باید رژیم مشخص خواب داشته باشند. آنها همیشه باید خواب راحت حد اقل هشت ساعت در یک شبانه روز داشته باشند. اگر افراد مسن کم‌تر بخوابند، بدن آنها نمی‌تواند بازسازی یابد، و این بر کار تمام ارگان‌های بدن تاثیر منفی می‌گذارد. در نتیجه این کار مغز سر، قلب، جگر و معده آسیب می‌بینند".

با این حال وی می‌گوید که خوابیدن بیش از حد نیز برای افراد مسن خطرناک است و هشدار می‌دهد که خواب بیش از حد می‌تواند منجر به زوال عقل این افراد شود.

وی گفت: "باید فراموش نکنیم که اکثریت افراد مسن بیش از حد می‌خوابند. آنها می‌گویند از زندگی خسته اند و می‌خواهند بیشتر بخوابند. باید بگویم که خواب طولانی افراد مسن نیز مضر است. تحقیقات نشان داده اند که خواب بیش از ۹، ۱۰ و حتی ۱۱ ساعت خطر آسیب مغزی آترواسکلروتیک یا انسفالوپاتی را بالا می‌برد. این بیماری منجر به اختلال شناختی مغز می‌شود".

وی خاطر نشان ساخت: "در نتیجه می‌تواند منجر به زوال عقل شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала