بیانیه جدید سازمان جهانی صحت برای پوشیدن ماسک

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه جدید سازمان جهانی صحت برای پوشیدن ماسک
بیانیه جدید سازمان جهانی صحت برای پوشیدن ماسک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت اعلام کرد که پوشیدن ماسک برای کودکان بالای 12 سال اجباری است زیرا کودکان بزرگتر به‌طور بالقوه نقش بیشتری در انتقال ویروس کرونا دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی صحت در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که برای مقابله با کرونا، کودکان 12 ساله و بالاتر باید از ماسک استفاده کنند به ویژه در شرایطی که فاصله یک متری از دیگران تضمین نمی‌شود و شیوع گسترده بیماری کرونا در منطقه وجود دارد. این در حالیست که کودکان بین 6 تا 11 سال باید آنها را محتاطانه استفاده کنند.  کودکان 5 ساله و زیر 5 سال نیازی به پوشیدن ماسک برای حفظ ایمنی ندارند.

سازمان جهانی صحت: امیدوارم همه گیری ویروس کرونا کمتر از دو سال ختم شد - اسپوتنیک افغانستان
امیدواری سازمان جهانی صحت به پایان ویروس کرونا

محققان باور دارند، کودکان بین 6 تا 11 نیز باید با توجه به شرایط و موقعیتی که در آن قرار دارند، اگر استفاده از ماسک را ضروری می‌دانند، انجام دهند.

سازمان جهانی صحت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تاکید کردند که کودکان 12 ساله و بزرگتر در شرایطی که فاصله اجتماعی ایمن رعایت نمی‌شود و همین موضوع می‌تواند انتقال گسترده‌ای از ویروس کرونا را در بر داشته باشد، لازم است که استفاده از ماسک صورت را فراموش نکنند.

به گفته محققان، اینکه آیا کودکان بین 6 تا 11 سال باید ماسک بپوشند یا خیر بستگی به عوامل مختلفی از جمله شدت انتقال ویروس در منطقه، توانایی کودک در استفاده از ماسک و نظارت کافی در بزرگسالان دارد.

سازمان جهانی صحت و یونیسف گفتند، مطالعات بزرگ نشان می‌دهد کودکان بزرگ‌تر به طور بالقوه نقش بیشتری در انتقال ویروس جدید نسبت به کودکان کوچکتر بازی می‌کنند.

در تاریخ 11 مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌ها این سازمان، بیش از 22.8 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 795 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала