ترامپ: در روابط اقتصادی با چین ما فقط "پول های خود را" از دست دادیم

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: در روابط اقتصادی با چین ما فقط "پول های خود را" از دست داده‌ایم
ترامپ: در روابط اقتصادی با چین ما فقط پول های خود را از دست داده‌ایم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده معتقد است که کشورش در روابط اقتصادی با چین فقط "مبالغ هنگفت پول" خود را از دست داده است. وی احتمال قطع کامل روابط اقتصادی با چین را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ابراز داشته که ممکن است روابط اقتصادی‌اش با چین را که یکی از خریداران عمده محصولات آمریکایی است متوقف کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی Fox News گفت ضرورتی ندارد که آمریکا با چین تجارت کند.

روزنامه نگار از رهبر آمریكا سؤال كرد كه در صورت پیروزی وی در انتخابات ، چه سیاستی در رابطه با چین دنبال خواهد کرد. ترامپ در پاسخ گفت:  «ما  تا امروز چیزی از چین دریافت نکرده ایم، بلکه برعکس فقط مبالغ هنگفت پول خود را از دست داده ایم".

ترامپ: چین مقصر بی‌کاری در امریکاست - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: چین مقصر بی‌کاری در امریکاست

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفته است: «ما مجبور به روابط اقتصادی و تجارت با چین نیستیم، این موضوعی است که اگر آن‌ها با ما عادلانه رفتار نکنند، شکی نیست که روابط تجاری با چین را قطع خواهم کرد.»

ترامپ در حالی که برای انتخاب مجدد در ماه نوامبر تلاش می‌کند، جبران کسری تجاری آمریکا با چین را در اولویت قرار داده است اما روابط دولت او با چین بطور پیوسته بدتر شده است.

پس از شیوع جهانی ویروس کرونا که در چین آغاز شد و به ایالات متحده بیشترین لطمه را وارد کرد، اکنون روابط آمریکا و چین در پایین‌ترین سطح خود در سالهای اخیر به سر می‌برد. ترامپ و دولت وی بارها پکن را متهم کردند که در مورد شیوع این بیماری شفاف عمل نکردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала