توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حادثه رخ داده در سوریه بین نظامیان روسیه و امریکا

© AP Photo / Baderkhan Ahmadتوضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حادثه رخ داده در سوریه بین نظامیان روسیه و امریکا
توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حادثه رخ داده در سوریه بین نظامیان روسیه و امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می‌گوید که نظامیان امریکایی، با نقض توافقات موجود در تلاشند تا از گشت نیروهای روسیه در سوریه جلوگیری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز پنجشنبه در مورد حادثه رخ داده‌ بین نظامیان روسیه و امریکا در سوریه خاطر اظهار داشت، که امریکایی ها سعی کردند مانع گشت روسیه شوند.

وزارت دفاع ملی روسیه گزارش داد، گراسیموف در جریان گفتگو با مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا تأکید کرد که به ائتلاف بین‌المللی در مورد حرکت کاروان روسیه از قبل اطلاع داده شده بود.

در این گزارش آمده است: علی رغم این، ارتش امریکا با نقض توافقات موجود سعی به ممانعت از گشت روسیه کرد. در پاسخ پولیس نظامی نیروهای مسلح روسیه اقدامات لازم برای جلوگیری از حادثه و ادامه ماموریت را انجام دادند.

این وزارتخانه همچنان می‌گوید که طرف امریکایی «توضیحات کامل» در مورد این حادثه دریافت کرده است.

پیش از این، جان الیوت سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته بود که نیروهای روسیه در سوریه  حادثه‌ای برخورد با نیروهای امریکایی را ایجاد کرده اند که در نتیجه آن امریکایی‌ها زخمی شدند.

او گفته بود که در این حادثه مقصر روسها بوده اند و سربازان امریکایی با هدف کاهش تنش عقب نشینی کرده اند. 

این اولین بار نیست که نیروهای امریکایی می‌خواهند مانع گشت نیروهای روسیه در سوریه شوند. بنابراین، در آغاز ماه جون، در روستای ابرا در حدود 50 کیلومتری حسکه، یک موتر زرهی اینترنشنال مکس‌پرو تلاش داشت تا مسیر گشت پولیس نظامی روسیه را مسدود کند، اما ناگهان از آن بخار بیرون شد و زره‌پوش از کار افتاد. روس‌ها گشت‌زنی خود را ادامه دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала