بالیدن ترامپ از موفقیت سیاست هایش در خاورمیانه 

© REUTERS / CARLOS BARRIAبالیدن ترامپ از موفقیت سیاست هایش در خاورمیانه 
بالیدن ترامپ از موفقیت سیاست هایش در خاورمیانه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رئیس جمهور امریکا گفت، که چهار سال پیش وقتی رئیس جمهور شد، خاورمیانه در هرج و مرج بود، اما به لطف اقدامات او، اوضاع بهتر شده است.
ترامپ رسماََ نامزدی حزب جمهوری‌خواه را برای دور دوم ریاست جمهوری پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رسماََ نامزدی حزب جمهوری‌خواه را برای دور دوم ریاست جمهوری پذیرفت

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در سخنرانی اش در کنوانسیون حزب جمهوری خواه گفت: "هنگامی که من رئیس جمهور شدم، خاورمیانه در هرج و مرج بود، داعش حاکم بود، قدرت ایران در حال افزایش بود، در افغانستان جنگ بود".

ترامپ افزود: "من از یک معامله وحشتناک با ایران بیرون شدم، برخلاف بسیاری از رئیسان جمهور پیش از من، به قول های خود عمل کردم و اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم و سفارت را به آنجا منتقل کردم".

رئیس جمهور امریکا درباره این معامله خاطرنشان كرد، كه ایالات متحده ساختمان سفارت جدید احداث نكرده و در نتیجه، انتقال مأموریت دیپلماتیک به بودجه اضافی زیادی احتیاج ندارد.

وی همچنین یادآوری کرد، که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت می شناسد و در اوایل این ماه توافق را برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و یک کشور عربی برای نخستین بار در 25 سال گذشته تسهیل کرد.

ترامپ در پایان گفت: "ما داعش را شکست دادیم و رهبر آنها ابوبکر البغدادی را کشتیم".

یادآوری می کنیم، که از سال 2014 ائتلاف زیر رهبری امریکا عملیات نظامی در برابر داعش را در سوریه، عراق، افغانستان و شماری از نقاط دیگر انجام می دهد و در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور فعالیت می کند. دمشق اقدامات امریكا را اشغال می خواند و كنترل میدان های نفتی را دلیل اصلی حضور سربازان امریكایی می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала