محاصره جای اقامت لوکاشنکو توسط نیروهای امنیتی/ معترضان به جای اقامت لوکاشنکو نزدیک شدند

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر محاصره جای اقامت لوکاشنکو توسط نیروهای امنیتی/ معترضان به جای اقامت لوکاشنکو نزدیک شدند
محاصره جای اقامت لوکاشنکو توسط نیروهای امنیتی/ معترضان به جای اقامت لوکاشنکو نزدیک شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با نزدیک شدن معترضان به کاخ ریاست جمهوری بلاروس، نیروهای امنیتی این کشور کاخ آزادی محل اقامت رئیس جمهور این کشور را محاصره کردند. 
زد و خورد بین نیروهای امنیتی و معترضان در پایتخت بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
زد و خورد بین نیروهای امنیتی و معترضان در پایتخت بلاروس

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای امنیتی بلاروس با نزدیک شدن معترضان به کاخ آزادی محل اقامت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور، این کاخ را برای محافظت از معترضان محاصره کردند. 

امروز یک راهپیمایی اعتراضی به نام «راهپیمایی صلح و آزادی» در شهر مینسک پایتخت بلاروس در حال برگزاری است.

پیش از این، از دستگیری ده ها راهپیمایان توسط نیروهای امنیتی بلاروس در منطقه میدان آزادی و درگیری بین راهپیمایان و نیروهای امنیتی در نزدیکی ساختمان کی جی بی گزارش شده بود. 

صبح امروز بس ها و لاری ها پولیس ضد شورش را به مرکز شهر مینسک آورد و افزون بر این در منطقه میدان آزادی موترهای آتش نشانی دیده می شود. 

در همین حال معترضان هیچ اقدامی نمی کنند. اعضای شورای هماهنگی مخالف ماریا کولسنیکووا، ماکسیم زناک و لیلیا ولاسوا از آنها بازدید کردند. كولسنيكوا به محاصره نيروهاي امنيتی رسيد و خواستار اجازه ورود به مذاكرات شد. سازمان های اجرای قانون هشدار می دهند، که این اقدام غیرقانونی است و ممکن است علیه شرکت کنندگان آن اقدامات انجام شود. مردم در جواب شعار می دهند: "هر روز!"

تا اکنون گزارش نشده است، که آیا خود لوکاشنکو در حال حاضر در محل اقامتش است یا خیر. یک هفته پیش، هنگامی که راهپیمایان در حال راهپیمایی بودند، لوکاشنکو با هلیکوپتر به آنجا پرواز کرد و سپس با جلیقه ضد گلوله و با جنگ افزار اتوماتیک در دستان با پولیس ضد شورش سخن گفت. 

یادآوری می کنیم، که سه هفته پیش پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شهروندان بلاروس در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی های اعتراضی زده و خواستار برکناری دولت کنونی و برگزاری انتخابات دوباره شدند. به تاریخ 27 اگوست پولیس این کشور دست به دستگیری های گسترده راهپیماگرایان زدند. 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала