استراتژی سویدن در مبارزه با کرونا/ الگوی برای سایر کشورها

© Photo / Tony Webster استراتژی سویدن در مبارزه با کرونا/ الگوی برای سایر کشورها
 استراتژی سویدن در مبارزه با کرونا/ الگوی برای سایر کشورها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت راهکار سویدن در مبارزه با شیوع ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار داد.

 به گزارش اسپوتنیک، دیوید نابارو نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه با رادیو Magic  ابراز داشت: سویدن در زمینه ایجاد محدودیت های نرم برای مبارزه با ویروس کرونا در دراز مدت باید الگویی برای سایر کشورها باشد.  

 نماینده ویژه  سازمان بهداشت گفت: مقامات این كشور با اتكا به درک مردم ، اقدامات سختگیرانه ای را اعمال نکرد. به گفته وی، سایر کشورها نیز در آینده باید استراتژی مشابهی را دنبال کنند.

سویدن از استراتژی خود برای مقابله با ویروس کرونا پشیمان است - اسپوتنیک افغانستان
سویدن از استراتژی خود برای مقابله با ویروس کرونا پشیمان است

مقامات سویدن، کشوری با جمعیتی کمی بیشتر از ده میلیون نفر، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با اتخاذ عملکردی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، هیچ‌گونه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای بر مراکز تجاری، رستوران‌ها، کافه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها اعمال نکرد و مسئولین آن تنها از مردم خواستند ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی، فاصله اجتماعی را رعایت کنند. 

اقتصاد سوئد هم مانند دیگر کشورها به خاطر ویروس کرونا آسیب دیده است تا جایکه میانگین بیکاری در تابستان به 9 درصد نزدیک شد.

پیش بینی می شود که سرانه تولید ناخالص ملی در سوئد هم به ر درصد کاهش پیدا کند.

طبق آخرین آماری که از مبتلایان و قربانیان کرونا در سوئد منتشر شده است تا کنون 87 هزار نفر در این کشور به ویروس مبتلا شده اند این درحالی است که 5 هزار و 800 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

پیش از این ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مردم این‌کشور  را به رعایت مقررات امنیتی برای حفظ جان شان فراخواند و گفت ویروس کرونا ناپدید نمی‌شود.

رئیس جمهور روسیه گفت: من هرگاه فرصتی به‌دست می‌آید به شهرونادان  یادآوری می‌کنم که در صورت رعایت تمام اقدامات پیشگیرانه، می‌توان با عفونت مقابله کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون 25 میلیون و 638 هزار و 230 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 854 هزار و 775 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 17 میلیون و 943 هزار و 513 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، کلمبیا، مکزیک، اسپانیا و آرژانتین در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала