مسکو: بیانیه‌های آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: بیانیه‌های آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است
مسکو: بیانیه‌های آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که بیانیه‌های دولت آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیانیه‌های دولت آلمان در مورد الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه را یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه خواند.

او در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیه 1» گفت: به جای یک تحقیق دقیق و کار مشترک که هدف آن باید بدست آوردن یک نتیجه واقعی باشد، <...> شرکای ما اظهارات عمومی منظم را بدون ارائه حداقل فاکتور ترجیع می‌دهند. همه این ها یک یک فعالیت اطلاعاتی دیگر علیه روسیه تبدیل می‌شود.

پیشتر، دولت آلمان اعلام کرد که الکسی ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

 آلمان قصد دارد در رابطه با پرونده مسمومیت ناوالنی به سازمان منع تسلیحات کیمیاوی مراجعه کند.
استفان سایبرت سخنگوی دولت آلمان گفت، که دولت فدرال آلمان در نظر دارد که در رابطه با پرونده‌ی مسومیت الکسی ناوالنی، به سازمان منع تسلیحات کیمیاوی مراجعه کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه در این باره گفت که برلین درباره نتیجه گیری خود در مورد «مسمومیت» الکسی ناوالنی توسط ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» به مسکو اطلاع نداده، و در دسترس روسیه چنین اطلاعاتی قرار نگرفته است.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه (20 اگست) در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل طیاره به کما رفت و پس از فرود اضطراری طیاره، در شفاخانۀ در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد. سرطبیب شفاخانه اعلام نمود که علت مریضی ناوالنی اختلال متابولیک می‌باشد که باعث کاهش شدید شکر خون وی گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала