ترامپ: چین آمار واقعی فوتی های کرونا را منتشر نمی‌کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: چین آمار واقعی فوتی های کرونا را منتشر نمی‌کند
ترامپ: چین آمار  واقعی فوتی های کرونا را منتشر نمی‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر در ادامه اتهام زنی های خود به چین، بار دیگر این‌کشور را به پنهان‌کاری در نشر آمار فوتی های کرونا متهم نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا در مصاحبه با نشریه آمریکایی Fox News گفت، چین عمداً اطلاعات واقعی مربوط به مرگ و میر های ناشی از ویروس کرونا را در این کشور پنهان می کند.  

به گفته رهبر آمریكا، چین در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذارد و خسارات ناشی از همه گیری کرونا بسیار بیشتر از آن است كه مردم تصور می كنند.

رئیس جهمور آمریکا افزود: "آنها ده ها هزار نفر را از دست داده اند...بیش از هر کشور دیگر ضرر کرده اند، اما فقط آن را گزارش نمی دهند".

   ترامپ: در بحث آمار کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: در بحث آمار کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم

ترامپ در خصوص منشاء این داده ها چیزی نگفت. رئیس جمهور آمریكا بارها تأكید كرده است كه وی چین را مسئول شیوع اپیدمی ویروس كرونا می داند. او شیوع این ویروس در آمریکا را دلیل عصبانیت روزافزون خود از چین خواند. رهبر آمریكا چین را مقصر افزایش آمار  بی‌كاری در كشور دانست.

 چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در جهان تلاش کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه‌ها را متقبل شده است.

تاکنون 25 میلیون و 905 هزار و 969 نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد 861 هزار و 284 نفر جان باخته و 18 میلیون و 197 هزار و 846 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

طبق این آمارها، آمریکا با 6 میلیون و 257 هزار و 571 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، کلمبیا، مکزیک، اسپانیا و آرژانتین قرار گرفته‌اند.

 

   

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала