آلمان: ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان: ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است
آلمان: ناوالنی با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر می‌گویند که چهره مخالف دولت روسیه با ماده کیمیاوی از گروهی «نوویچوک» مسموم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آلمان به نقل از متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر می‌گوید که الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه با ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

دولت آلمان اعلام کرد که نتایج «بررسی ناوالنی» را به اتحادیه اروپا و ناتو اطلاع خواهند داد تا «یک واکنش مشترک انجام دهند». علاوه بر این، آنها قصد دارند با سازمان‌های منع سلاح کیمیاوی تماس بگیرند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه در این باره گفت که برلین درباره نتیجه گیری خود در مورد «مسمومیت» الکسی ناوالنی توسط ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» به مسکو اطلاع نداده، و در دسترس روسیه چنین اطلاعاتی قرار نگرفته است.

توسعه دهندگان در واکنش به اعلام متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر می‌گویند که علائم الکسی ناوالنی کاملاً به مسمومیت «نوویچوک» مطابق ندارد. آنها می‌گویند که اگر ناوالنی با ماده کیمیاوی «نوویچوک» مسموم می‌شد، منجر به مرگ او می‌شد نه به کما می‌رفت.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه گذشته در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل طیاره به کما رفت و پس از فرود اضطراری طیاره، در شفاخانۀ در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد. سرطبیب شفاخانه اعلام نمود که علت مریضی ناوالنی اختلال متابولیک می‌باشد که باعث کاهش شدید شکر خون وی گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала