اظهارنظر مرکل در مورد گزارش‌های مسمومیت ناوالنی با «نوویچوک»

© REUTERS / Hannibal Hanschkeاظهارنظر مرکل در مورد گزارش‌های مسمومیت ناوالنی با «نوویچوک»
اظهارنظر مرکل در مورد گزارش‌های مسمومیت ناوالنی با «نوویچوک» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم آلمان گزارش‌های مربوط به مسمومیت چهره مخالف دولت روسیه را با ماده کیمیاوی نوع «نوویچوک» ناراحت کننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت که الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه «قربانی جنایت» است

مرکل امروز چهارشنبه (2 سپتمبر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الکسی ناوالنی قربانی حمله با استفاده از عامل کیمیاوی-اعصاب از نوع نوویچوک شد. این سم بدون تردید در نتیجه تجزیه و تحلیل مشاهده شد و بنا براین ثابت شد که ناوالنی قربانی جنایت شده است. زیرا وی می بایست ساکت می‌شد. از سوی دولت آلمان من به طور این اقدام را محکوم می‌کنم.

واکنش کرملین به ادعای برلین درمورد مسمومیت ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کرملین به ادعای برلین درمورد "مسمومیت" الکسی ناوالنی

صدراعظم آلمان گفت: نتایج آزمایشات ناوالنی بعد از ظهر امروز توسط وزارت امور خارجه به سفیر روسیه در برلین اطلاع داده شد. ما انتظار داریم که دولت روسیه توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است «سوالات بسیار دشواری به‌وجود آمده است که فقط دولت روسیه می‌تواند و باید پاسخ دهد.

به گفته وی، سرنوشت ناوالنی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. مرکل افزود: جهان در انتظار پاسخ است.

پیش از این دولت آلمان به نقل از متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر گفته بود که الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه با ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز چهارشنبه در این باره گفت که برلین درباره نتیجه گیری خود در مورد «مسمومیت» الکسی ناوالنی توسط ماده کیمیاوی از گروه «نوویچوک» به مسکو اطلاع نداده، و در دسترس روسیه چنین اطلاعاتی قرار نگرفته است.

یکی توسعه دهندگان «نوویچوک» در واکنش به اعلام متخصصان آزمایشگاه بوندس‌وهر می‌گویند که علائم الکسی ناوالنی با مسمومیت «نوویچوک» کاملاً مطابقت ندارد و اگر ناوالنی با ماده کیمیاوی «نوویچوک» مسموم می‌شد، منجر به مرگ او می‌شد و نه به کما رفتن او.

الکسی ناوالنی روز پنج‌شنبه گذشته در جریان سفرش به مسکو، ناگهان در داخل طیاره به کما رفت و پس از فرود اضطراری طیاره، در شفاخانۀ در منطقۀ سیبری روسیه بستری شد. سرطبیب شفاخانه اعلام نمود که علت مریضی ناوالنی اختلال متابولیک می‌باشد که باعث کاهش شدید شکر خون وی گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала