شی جین پینگ به پوتین: چین آماده دفاع از نتایج جنگ جهانی دوم است

© Sputnik / Aleksander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر شی جین پینگ به پوتین: چین آماده دفاع از نتایج جنگ جهانی دوم است
شی جین پینگ به پوتین: چین آماده دفاع از نتایج جنگ جهانی دوم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور چین در پیامی به همتای روسی خود به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم تاکید کرده است که چین آماده دفاع از نتایج جنگ جهانی دوم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ در پیامی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ، تاکید کره که چین آماده دفاع از نتایح جنگ جهانی دوم است.

رئیس‌جمهور چین آمادگی خود را «برای همکاری با همتای روسی خود برای متحد کردن نیروها برای دفاع قاطعانه از دستاوردهای پیروزی در جنگ جهانی دوم و همچنان بر عدالت بین‌المللی» ابراز داشت.

اول سپتمبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانسی به مناسبت بازگشایی مکاتب در این گفت که شکی وجود ندارد که چه کسی در جنگ بزرگ میهنی متجاوز بود و چه کسی نیروهای نازی را شکست داده است. رئیس‌جمهور پوتین آزادسازی کشورهای اروپای شرقی و مرکزی را شایستگی بزرگ ارتش سرخ خواند.

در تاریخ 2 سپمتبر 1945، نمایندگان جاپان به روی کشتی طیاره‌بر امریکا  یو اس اس میسوری سند تسلیم جاپان را امضا کردند تا خصومت‌های جنگ جهانی دوم را به پایان رسانند که شش سال به‌طول انجامید و حداقل 55 میلیون کشته برجای گذاشت.

این سند توسط امریکا، چین، بریتانیا، اتحاد جماهیر شوروی، استرالیا، کانادا، فرانسه، هالند و نیوزیلند امضا شده است. به نمایندگی از اتحاد جماهیر شوروی، تورن جنرال کوزما، درویانکو در این مراسم شرکت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала