روزنامه‌نگار امریکایی: روسیه «اشتباهات غیرقابل تصور» ناتو را برملا کرد

© Photo / U.S. European Commandروزنامه‌نگار امریکایی: روسیه «اشتباهات غیرقابل تصور» ناتو را برملا کرد
روزنامه‌نگار امریکایی: روسیه «اشتباهات غیرقابل تصور» ناتو را برملا کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهگیری موفقیت‌آمیز طیاره‌های نظامی امریکایی توسط جنگنده‌های روسی تعداد از «اشتباهات غیرقابل تصور ناتو» را برملا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این نظر در مقاله تام روگان، روزنامه نگار امریکایی  برای نشریه واشنگتن اگزمینر بیان شده است.

این روزنامه نگار در مقالۀ خود دو واقعه مشابه را که در 28 اگست بر فراز دریاهای بالتیک و سیاه رخ داد، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. در هر دو مورد، جنگنده‌ها سوخو-27 روسی بمب افکن‌های بی-52 نیروی هوایی امریکا را که به مرز روسیه نزدیک می‌شدند، رهگیری کردند.

رهگیری هواپیمای شناسایی ناتو توسط جنگنده های روسیه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
رهگیری هواپیمای شناسایی ناتو توسط جنگنده های روسیه + ویدیو

روگان با انتقاد شدید از فرماندهی نیروی هوای ناتو در اروپا، مدعی شده که این سازمان مرتکب «اشتباهات غیرقابل تصور» و «محاسبات تاکتیکی بسیار غلطی» را انجام داده است. به گفته وی، روسیه به‌خصوص از از پروازهای ناتو در نزدیکی کالینینگراد و مرز غربی خود «خوشش نمی‌آید». او تعجب می‌کند که چرا بی‌-52 های امریکایی بدون اسکورت جنگنده‌ها پرواز می‌کنند، اگرچه به گفته روگان، ناتو باید «خطر بالای» رهگیری بی-52 توسط جنگنده‌های روسی را پیش‌بینی می‌کرد.

این روزنامه‌ نگار امریکایی ضمن بررسی حادثه بر فراز دریای بالتیک، به بیانیه سازمان ناتو در مورد نقض حریم هوایی دنمارک توسط یک جنگنده‌ روسی استناد می‌کند (وزارت دفاع ملی روسیه این اتهامات را رد کرده است) به گفته روگان، روسیه توانست «با موفقیت وارد حریم هوایی یک کشور عضو ناتو شود». و نه نیروهای هوایی دنمارک و لهستان آماده دفع «حمله روسیه» نبودند.

نویسنده این مقاله معتقد است که فرماندهی نیروی هوایی امریکا نیز دست به کار نشد، اگرچه این فرصت را داشت که یک اسکادران از جنگندۀ اف-16 را از پایگاه هوایی شپانگدالم در آلمان به آسمان بلند کند.

واکنش شدید روزنامه نگار ناشی از اظهارنظر جف هاریگیان فرمانده نیروهای متفقین اروپا بود که آمادگی خود را برای دفاع از حریم هوایی اتحاد ابراز داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала