تولید انتی‌بادی در بدن تمام افرادی که واکسین روسی تزریق نمودند

© Photo / RDIFتولید انتی‌بادی در بدن تمام افرادی که واکسین روسی تزریق نمودند
تولید انتی‌بادی در بدن تمام افرادی که واکسین روسی تزریق نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در بدن تمام افراد داوطلب که واکسین ساخته شده توسط مرکز "وکتور" در روسیه را آزمایش کرده بودند، انتی‌بادی در مقابل ویروس کرونا تولید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این اعلام شده بود که تمام اشتراک‌کنندگان مرحله اول آزمایش‌های بالینی واکسین کووید ۱۹ که توسط مرکز "وکتور" ساخته شده است، دو بار واکسینه شدند، از شفاخانه رخصت شدند و احساس خوب دارند.

مرکز گامالی: از هر 40 هزار داوطلب 10 هزار آن واکسین پلاسیبو دریافت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
مرکز گامالی: از هر 40 هزار داوطلب 10 هزار آن واکسین پلاسیبو دریافت می‌کنند

مسوولین آژانس خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان در روسیه در جواب به اینکه آیا در بدن تمام داوطلبان رخصت شده انتی‌بادی تولید شده است یا خیر، گفتند: "در بدون تمام ۹ داوطلب تولید شده است".

انتی‌بادی نوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی بدن، در پاسخ به حضور انتی‌ژن خاصی، تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌آید یا در محل تولید باقی می‌ماند تا به انتی‌ژن (معمولاً اجسام بیگانه همچون باکتری و ویروس ولی گاه حتی بافت طبیعی بدن یا یک ماده غذای است) حمله‌ور شود و آن را بی‌زیان سازد.

قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه به تاریخ ۱۱ اگست نخستین واکسین در جهان بر ضد کرونا را تحت نام "اسپوتنیک V" ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش ۴ میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала