ادامه اقدامات نژادپرستانه در امریکا؛ پولیس یک سیاه‌پوست را به قتل رساند

© AP Photo / Jacquelyn Martinادامه اقدامات نژادپرستانه در امریکا؛ پولیس یک سیاه‌پوست را به قتل رساند
ادامه اقدامات نژادپرستانه در امریکا؛ پولیس یک سیاه‌پوست را به قتل رساند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جوان هژده ساله در واشنگتن از سوی پولیس ایالات متحده به قتل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس امریکا در ادامه اقدامات نژادپرستانه خود با شلیک گلوله یک نوجوان هژده ساله سیاه‌پوست به نام «دئون کِی» به قتل رساند.

قاتل جورج فلوید از زندان آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
یک تن از قاتلین جورج فلوید از زندان آزاد شد

این حادثه در ایالت واشنگتن امریکا بوقوع پیوسته است و پلیس مدعی است که در واکنش به دریافت گزارشی مبنی بر حمل اسلحه از سوی یک مرد، به محل حادثه اعزام شده حال آنکه وقتی مظنونین پا به فرار گذاشته‌اند؛ چاره‌ای جز شلیک به سمت آنها نبوده است.
در امریکا سیاه پوست کشی یک امری اعتیادآور میان اعضای پولیس تبدیل شده حال آنکه از اواخر ماه می، اکثر شهرهای این کشور صحنه حضور معترضانی است که در واکنش به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست به خیابان‌ها می‌آیند. از سوی دیگر، تکرار اقدامات مشابه از سوی پولیس که بدون هیچ شرمساری انجام می‌شود به آتش این اعتراضات دامن می‌زند.
پیش از این نیز، دونالد ترامپ از تد ویلر شهردار پورتلند خواست تا در برابر معترضان از گارد ملی بخواهد او همچنان اقدامات آنان را محکوم کرد.
اعتراضات و ناآرامی‌ها در شهر پورتلند به مدت سه ماه است که ادامه دارد. این اعتراضات در چندین شهر ایالات متحده امریکا پس از مرگ جورج فلوید افریقایی تبار به دست سرباز پولیس در مینیاپولیس آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала