لوکاشنکو از داشتن شواهد مبنی بر جعلی‌بودن ادعاهای مرکل درمورد ناوالنی خبر داد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو از داشتن شواهد مبنی بر جعلی‌بودن ادعاهای مرکل درمورد ناوالنی خبر داد
لوکاشنکو از داشتن شواهد مبنی بر جعلی‌بودن ادعاهای مرکل درمورد ناوالنی خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور بلاروس به نخست‌وزیر روسیه گفته است که مکالمه بین ورشو و برلین مبنی بر اینکه ادعاهای مرکل درمورد مسمومیت الکسی ناوالنی جعلی است، بدست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهور بلاروس به میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه گفته است که مکالمه بین ورشو، پایتخت لهستان و برلین، پایتخت آلمان را بدست آورده که در آن درمورد الکسی ناوالنی، بلوگر روسی صحبت شده است.

به گفته رئيس جمهور بلاروس، ادعاهای آنگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان مبنی بر مسمومیت الکسی ناوالنی جعلی و دروغ است.

لوکاشنکو وعده کرده است که این مکالمه را به مسکو می‌سپارد.

قابل ذکر است که کابینه وزیران آلمان امروز (چهارشنبه، ۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала