کارگردان روسی درمورد فلم مستند گروگان‌گیری در مکتب "بسلان" ابراز نظر کرد

© AFP 2023 / Yuri Tutovکارگردان روسی درمورد فلم مستند "بسلان" ابراز نظر کرد
کارگردان روسی درمورد فلم مستند بسلان ابراز نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر روگاتکین، کارگردان روسی درمورد فلم مستند – تحقیقاتی "بسلان" که به تاریخ ۳ سپتمبر در شبکه تلویزیونی روسیه ۱ نشر می‌شود، ابراز نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر روگاتکین، کارگردان روسی گفت: "در تاریخ جدید ما چیزی وحشتناک‌تر از این نبوده، لذا، البته که توجه خبرنگاران را جلب خواهد کرد".

به گفته وی، اخیرا، بسیاری از نظریه‌ها و افسانه‌های جایگزین، مطرح شده است.

وی افزود: "ما کوشش کردیم درمورد اسطوره‌های زیادی، بگوییم".

علاوه بر این، کارگردان مذکور خاطر نشان ساخت که در این فلم قصه‌های انسانی، تراژدی‌های زیادی که این همه سال‌ها مردم با آنها زندگی می‌کنند و چگونه خانواده‌های جدید تشکیل می‌دهند، حکایت شده است.

وی گفت: "ما در ماه جولای ثبت فلم را آغاز کردیم، توانستیم تا تاریخ ۳ سپتمبر فلم را آماده کنیم".

گروگان‌گیری مکتب توسط تروریستان در شهر بسلان، جمهوری خودمختار اوستیای شمالی در منطقه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه صبح روز اول سپتمبر سال ۲۰۰۴ آغاز شد. یک گروه تروریستان که تعداد شان بیشتر از ۳۰ نفر بود، مکتب شماره ۱ را در جریان جشن آغاز سال جدید تعلیمی گروگان گرفتند. تروریستان بیش از یک هزار نفر به شمول کودکان خردسال را به سالون ورزشی مکتب گرد هم جمع کردند. این افراد برای سه روز گروگان بودند که به آنها آب و غذا نیز داده نمی‌شد. این حادثه ۳۳۴ نفر به شمول ۳۱۸ فرد ملکی که از آنجمله ۱۸۶ تن آن کودکان بودند، قربانی گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала