بحران ویروس کرونا محور گفتگوهای وزاری خارجه جی-20

© AFP 2023 / Vincenzo Pintoبحران ویروس کرونا محور گفتگوهای سران جی-20
بحران ویروس کرونا محور گفتگوهای سران جی-20 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزاری خارجه سران جی-20 با صدور بیانیه‌ای روی باز شدن مرزها تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشست وزرای خارجه سران گروه جی-20 به رهبری عربستان سعودی امروز پنجشنبه (3، سپتامبر)، روی گسترش همکاری های بین المللی پس همه گیری ویروس کرونا و آمادگی بیشتر برای جلوگیری دوباره از این ویروس در آینده، به صورت مجازی برگزار شد.

فرود اضطراری هواپیمای مرکل سبب شد تا مراسم گشایش نشست سران گروه جی-20 را از دست بدهد - اسپوتنیک افغانستان
فرود اضطراری هواپیمای مرکل سبب شد تا مراسم گشایش نشست سران گروه جی-20 را از دست بدهد

در بیانیه‌ای این نشست آمده است: "وزرای خارجه و نمایندگان سازمان های بین المللی روی موارد مهم اقدامات پیشگیرانه در مدیریت مرزی برای محافظت از زندگی و معیشت بحث و گفتگو کردند".

این بیانیه می‌افزاید: "در ادامه نشست، وزرای خارجه روی باز شدن مرزها، گردهم آوردن خانواده ها و اقدامات مهم برای رشد اقتصاد توجه به نکات صحی که توسط سازمان جهانی صحت برای جلوگیری از بیماری کووید-19 انجام شده است، تاکید کردند".

در این نشست وزرای خارجه سران گروه جی-20، با قربانیان ویروس کرونا ابراز همدردی و از کارد پزشکی که در خط نخست بخاطر سلامتی شهروندان قرار داشتند، قدرانی کردند.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در این نشست گفت: "بازشدن مرزها مطابق اقدامات محافظتی و قوانین ملی به رشد اقتصاد و پیشرفت مردم ما می کند".

این نشست مجازی در حالی برگزار می‌شود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 26 میلیون نفر گذشته است، همچنان تاکنون 863 هزارو 782 نفر جان باختند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала