کشف بیش از چهار تن مواد منفجره در بیروت

© Sputnik / Michael Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار بیروت
انفجار بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از چهار تن نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت یافت شده است .

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع لبنان خبر داده است که جزوتام انجینری اردوی لبنان دیپوهای با بیش از 4 تن نیترات آمونیوم در بندر دخولی بیروت کشف نموده است. 

کشف 79 کانتینر مواد انفجاری خطرناک در بندر بیروت - اسپوتنیک افغانستان
کشف 79 کانتینر مواد انفجاری خطرناک در بندر بیروت
 در بیانیه رسمی سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع لبنان آمده است: "بر اساس درخواست خدمات گمرکی بندر بیروت، جزوتام انجینری اردوی لبنان 4 دیپو پُر از مواد منفجره را در خارج از بندر و در نزدیک دروازه دخولی شماره 9 کشف کرد و معلوم شد که 4 تن 350 کیلوگرم (نیترات آمونیوم) در انبارها وجود دارد."

پیش از این ، باسم کیسی مدیر بندر بحری گفته بود که مواد منفجره هنوز در بندر بیروت موجود است و درخواست خارج نمودن این انبار به خارج از مرکز لبنان به ارگان گمرک تحویل گردید.

در 4 اگوست در نزدیکی بندر بیروت یک انفجار شدید رخ داد. صدها خانه و موتر تخریب یا آسیب دیدند، شیشه ها در بسیاری از مناطق بیروت شکست، برخی از ساختمان ها به طور کامل تخریب شدند. به گفته مقامات ، علت آن، منفجر شدن 2750 تن نیترات آمونیوم بود که توسط گمرک در سال 2014 کشف و در انبار ذخیره شده بود. در اثر این انفجار 190 نفر کشته شد و بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند. مرکز لبنان به عنوان یک منطقه فاجعه شناخته شده و حالت اضطراری تا 19 سپتامبر در این شهر اعلام گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала