دیدگاه دانشمندان بین المللی درباره واکسین ضد کرونای روسیه 

© Photo / RDIFدیدگاه دانشمندان بین المللی درباره واکسین ضد کرونای روسیه 
دیدگاه دانشمندان بین المللی درباره واکسین ضد کرونای روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سازمان های برجسته علمی بین المللی دیدگاه شان را درباره واکسین روسی ضد ویروس کرونا اعلام کردند.
نظر دانشمندان جهان در مورد واکسین روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
نظر دانشمندان جهان در مورد واکسین روسی ضد کرونا

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان از جدیدترین واکسین روسی بسیار قدردانی کرده و درباره چشم انداز بکارگیری از آن سخنان مثبت گفتند.
نادای حکیم نایب رئیس اکادمی علوم پزشکی بین المللی، نایب رئیس صلیب سرخ انگلیس گفت:نتایج آزمایشات بالینی واکسین روسی «اسپوتنیک وی /Sputnik V » که توسط جامعه پزشکی جهان شناخته شده و ثابت شده که نتایج چشمگیری را نشان می دهد و این واکسین بدون عوارض جانبی جدی شناخته شده ایمن و موثر است و از یک پلتفرم اثبات شده بر اساس ناقلین آدنو ویروسی انسان کار گرفته شده است، که در حال حاضر ایمن ترین مکانیسم برای ورود کد ژنتیکی سنبله ویروسی به بدن انسان است. این روش نه تنها در روسیه، بلکه همچنین در بیرون از این کشور به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. روسیه پیشینه طولانی و موفقیت آمیزی در تولید واکسین دارد و همچنان رهبر جهان در این زمینه است. ما امیدواریم که این واکسین به زودی در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد تا به شما در جلوگیری از همه گیری ویرانگر کمک کند و به افراد توانایی بازگشت به زندگی عادی را بدهد. 

به گفته محمد منیر ویروس شناس مولکولی در دانشگاه لنکستر، طبق اطلاعات منتشر شده در The Lancet ، واکسین اسپوتنیک وی ایمنی قابل قبول و ایمنی زایی بالایی را نشان داده است. ویژگی هایی وجود دارد که Sputnik V را امیدوار کننده می کند. ایده بکار گیری از دو آدنو ویروس مختلف به عنوان بردار از بسیاری از واکسین های پیشرفته برتر است. به طور معمول، سیستم ایمنی بدن پروتئین های ناقل را به عنوان آنتی ژنی مشابه SARS-CoV-2 پروتئین S درک می کند ، بنابراین پاسخ ایمنی در برابر این پروتئین ها نیز رخ می دهد. اگر افراد تقویت شوند (با دوز دوم یا تقویت کننده) ، ایمنی قبلی می تواند اثر دوز دوم را به خطر بیندازد. با استفاده از بردار از نوع دیگر ، مانند Sputnik V ، از این مشکل جلوگیری می شود. در نتیجه - یک شروع بسیار مثبت است.
یان جونز پروفسور ویروس شناسی در دانشگاه ریدینگ، به نوبه خود خاطرنشان کرد، که مطالعه در لانست آنچه را که قبلاً در ناقلین آدنو ویروس شناسایی و شناسایی شده بود ، تأیید می کند - آنها به طور کلی ایمن هستند و پاسخ ایمنی به پروتئین Sars-CoV-2 را که در آنها جاسازی شده است، ارائه می دهند. اگرچه تعداد نسبتاً کمی است، اما به نظر می رسد استفاده از ناقلین دو سروتیپ مختلف، سطح خوبی از آنتی بادی های خنثی کننده و فعالیت سلول های T را تولید می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала