آمریکا: کوریای شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی آماده می‌شود

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationهشدار آمریکا از آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی
هشدار آمریکا از آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از آماده سازی کوریای شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی از داخل زیردریایی آن‌کشور خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک در واشنگتن با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، از احتمال پرتاب موشکی بالستیک از سوی کوریای شمالی هشدار داد.

کارشناسان این مرکز هشدار می دهند که تصاویر ماهواره ای از کشتی Shinpo بیانگر فعالیت مشکوک کوریای شمالی است. آنها معتقدند که مقامات این کشور در حال آمادگی ها برای انجام آزمایش موشک Pukguksong-3 می‌باشند. بنا به اعلام این مرکز آمریکایی، این تصاویر چندین کشتی را در یک حوضچه امن برای آزمودن کشتی‌ها در کشتی سازی "سینپو" نشان می‌دهد.

گزارش عجیب وزارت دفاع امریکا درباره کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
گزارش عجیب وزارت دفاع امریکا درباره کوریای شمالی

این تصاویر ماهواره‌ای سطحی از فعالیت‌ها را در این کارخانه نشان می‌دهد که می‌تواند زمینه ساز پرتاب موشک از یک زیردریایی باشد.

 این پرتاب از سوی تحلیلگران به منزله تحریک آمیزترین اقدام از سوی کوریای شمالی از زمان ورود این کشور به گفتگوها با آمریکا بر سر تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشکی در 2018 محسوب شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گزارش سالانه خود، فعالیت‌های هسته‌ای کوریای شمالی را به عنوان «عامل نگرانی جدی» معرفی کرد. در گزارش این آژانس آمده است: «ادامه برنامه هسته‌ای کوریای شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل بوده و بسیار تاسف‌برانگیز است.»

پیش از این ارتش آمریکا ضمن صحبت در مورد حجم ذخایر هسته ای کوریای شمالی گفته بود که این کشور حدود 60 بمب هسته ای را دارا است. به گفته پنتاگون کوریای شمالی تا پایان سال 2020 می تواند حداکثر 100 کلاهک دیگر تولید کند.

گفتنی است که در اکتبر سال 2019 کوریای شمالی در راستای مهار تهدیدات خارجی و افزایش توانمندی دفاعی خود اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک زیردریایی کرد. از زمان آغاز مذاکرات به بن رسیده واشنگتن-پیونگ یانگ در موضوع برنامه کنترل تسلیحات هسته ای، این مهمترین اقدام موشکی کوریای شمالی ارزیابی شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала