دلیل آسیب ناپذیری روسیه از دیدگاه کارشناسان غرب

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس آلمانی حجم زیاد ذخایر انباشته روسیه را دلیل آسیب ناپذیری این ‌کشور در برابر تحریم های غرب دانست.

به گزارش اسپوتنیک، هولگر زشپیتز سردبیر  روزنامه آلمانی Die Welt  دراظهاراتی بیان داشته که موجودیت حجم زیاد ذخایر انباشته در روسیه، موجب شده تا این کشور از نظر مالی در برابر تحریم های غرب آسیب ناپذیر باشد.

 به گفته وی ، ذخایر روسیه در حال حاضر به 600 میلیارد دالر می رسد. زشپیتز خاطرنشان می کند که علی رغم تداوم تحریم های ضد روسیه و پایین بودن قیمت نفت، مسکو رقم بی سابقه ای وجوه را جمع‌آوری نموده است

نظر سنجی ها نشان می دهد که نگرانی مردم روسیه از تحریم های غرب کمتر شده است - اسپوتنیک افغانستان
نظر سنجی ها نشان می دهد که نگرانی مردم روسیه از تحریم های غرب کمتر شده است

به گفته نویسنده این مقاله، روسیه را به سادگی نمی‌توان از نظر مالی به زانو درآورد.

پیش از این ، وزارت مالیه روسیه گزارش داده بود که میزان ذخایر صندوق رفاه ملی روسیه در اول آگست سال 2020 ،حدود 12.959 تریلیون روبل (حدود 165 میلیارد دالر) بوده است.

روسیه در سال های اخیر از جانب آمریکا تحت تحریم های شدیدی قرار گرفته است. با این حال این کشور توانسته است با اتخاذ سیاست های اقتصادی مناسب و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، آثار تحریم ها بر اقتصاد داخلی را به حداقل برساند.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، در پایان ماه آگست ذخایر ارزی روسیه به بالاترین سطح در 12 سال اخیر رسید و از 600 میلیارد دالر فراتر رفت. داده‌هایی که اخیرا منتشر شد نشان داد که تنها ظرف یک هفته این ذخایر9.1میلیارد دالر یا حدود 1.6درصد جهش کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала