دستگیری خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس

© Sputnik / Victor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر دستگیری خبرنگار ریا نووستی در بلاروس
دستگیری خبرنگار ریا نووستی در بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگار اسپوتنیک در حال پوشش خبری اعتراضات در بلاروس بود، که از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.

بازداشت و لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک بلاروس پس از اعتراضات شبانه - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت و لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک بلاروس پس از اعتراضات شبانه
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار «اسپوتنیک» که به طور موقت همراه با شرکت کنندگان در راهپیمایی دانشجویان در مینسک دستگیر شده بود، پس از ارائه مدرک های خبرنگاری اش آزاد شد.

پس از ظهر شنبه، نزدیک به صد جوان در نزدیكی دانشگاه زبان شناسی جمع شده و با دستگیری هایی كه روز گذشته رخ داده بود، اعتراض كردند. هنگامی که چندین نیروی پولیس راهنمایی و رانندگی به دانشگاه رسیدند، دانشجویان تصمیم گرفتند به سمت بازار کوماروفسکی، مکانی که برای اعتراضات برنامه ریزی شده بود، حرکت کنند، سپس چندین مینی ون که هیچگونه مارک و نشانه ای نشانه به محل آمدند و ماموران که در این موترها بودند، اقدام به  دستگیری دانشجویان کردند.

خبرنگار اسپوتنیک، که با تیلیفون همراه خود در حال فیلمبرداری از لحظه دستگیری دانشجویان بود، نیز دستگیر شد. وی پس از توضیح و ارائه مدرک هایش آزاد شد و به وی گفته شد، که تصاویری که با گوشی همراه خود گرفته را پاک کند.

یادآوری می کنیم، که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، موج اعتراضات در این کشور آغاز شد، و شورای اروپا نیز اعلام کرد که نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد و از احتمال تحریم مینسک خبر دادند.

وزارت داخله بلاروس اعلام کرده است، که در راهپیمایی ها سیاسی-اجتماعی که روز گذشته چهارم ماه سپتامبر در این کشور برپا شد، 41 نفر به جرم ایجاد اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی دستگیر شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала