ارتش لبنان بیش از 4 تُن مواد منفجره یافت شده در بندر بیروت را معدوم کرد

© AFP 2023 / Stringerارتش لبنان بیش از 4 تُن مواد منفجره یافت شده در بندر بیروت را معدوم کرد
ارتش لبنان بیش از 4 تُن مواد منفجره یافت شده در بندر بیروت را معدوم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش لبنان اعلام کرد که محموله جدید از نیترات آمونیوم را که به تازگی در بندر بیروت پیدا شد، معدوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ارتش لبنان روز شنبه (5 سپتمبر) اعلام کرد که مواد منفجره «نیترات آمونیوم» که چند روز پیش در چهار کانتینر در بندر بیروت پیدا شد، را معدوم کرده است.

انفجار بیروت - اسپوتنیک افغانستان
کشف بیش از چهار تن مواد منفجره در بیروت

بر اساس بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، واحدهای غُند انجنیری ارتش این مواد یافت شده را که وزن آن بالغ بر 4 تن و 350 کیلوگرم بود، در میادین انفجار متعلق به ارتش لبنان منفجر کردند.

پیش از این، ارتش لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد که 4.35 تن نیترات آمونیوم در نزدیکی ورودی بندر بیروت پیدا کرده است و واحدهای غُند انجنیری ارتش برای رسیدگی به این موضوع تلاش می‌کنند.

پیش از این، باسم آل کیسی، مسوول بندر بیروت اعلام کرده بود که هنوز مواد منفجره فراوانی در بندر وجود دارد. او خاطرنشان کرد که نامه‌ای را به مقامات ذیصلاح ارسال کرده است و از خدمات گمرکی خواسته است این مواد را خارج کنند.

بنا بر اعلام رسمی وزارت صحت لبنان، حادثه مهیب انفجار دو هزار و 750 تن آمونیوم نیترات در بندرگاه شهر بیروت در 4 اگست، تاکنون دست کم 190 کشته و بیش از شش هزار و 500 زخمی بر جای گذاشته است. با این حال هفت تن دیگر همچنان ناپدید هستند و 300 هزار نفر نیز بی خانمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала