بلومبرگ: مرکل از پروژه "نورد استریم – 2" امتناع نخواهد کرد

© AP Photo / Markus Schreiberبلومبرگ: مرکل از پروژه "نورد استریم – 2" امتناع نخواهد کرد
بلومبرگ: مرکل از پروژه نورد استریم – 2 امتناع نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم آلمان از تقاضاهای توقف ساختن پروژه خط لوله گاز "نورد استریم 2" پشتیبانی نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فریدریش مرتس سیاستمدار آلمانی از حزب راست میانه اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان خواستار توقف دو ساله احداث خط لوله گاز به دلیل شرایط اطراف الکسی ناوالنی شد.

پیشنهاد داکتران روسی به آلمان؛ ایجاد تیم داکتران متخصص درباره ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد داکتران روسی به آلمان؛ ایجاد تیم داکتران متخصص درباره ناوالنی

در همین حال بلومبرگ در گزارشی گفته است که انگلامرکل صدر اعظم آلمان از تقاضای خواستار توقف دو ساله احداث خط لوله گاز به دلیل شرایط اطراف الکسی ناوالنی، پشتیبانی نخواهد کرد.
طبق گفته‌های این آژانس، از آنجا که از ساخت و ساز لوله‌های این پروژه صنعت حمایت می‌کند. ائتلاف مرکل از تماس برای مسدود کردن این پروژه پشتیبانی نخواهد کرد.
عامل دیگر دشمنی آمریکا با این خط لوله و فشاری است که بر آلمان وارد می آید. اعلامیه کمیته شرقی اقتصاد آلمان در باره درخواست مرکل جهت عدم پیوند دادن اجرای این پروژه با اوضاع پیرامون ناوالنی بطور غیر مستقیم بخودی خود گویاست.
دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد و نمی‌تواند مرکل از این پروژه امنتاع کند این است که در صورت فسخ قرارداد باید مبلغ جبرانی هنگفتی پرداخت شود.
قابل یادآوری‌ست، 20 آگوست الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. سخنگوی ناوالنی از احتمال مسمومیت وی سخت گفت، اما بیمارستان اعلام کرد، که مسمومیت می تواند تنها یکی از دلایل احتمالی وضعیت وی باشد. ناوالنی از آن زمان در کما بوده و برای معالجه به آلمان منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала