هند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست

© REUTERS / SIVARAM Vهند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست
هند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند به عنوان سومین کشور درگیر با کرونا در جهان طی 24 ساعت بیش از 90 هزار نفر ابتلای جدید ثبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت هند بامداد امروز یکشنبه (6 سپتمبر) اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته 90 هزار و 632 مورد جدید ابتلا به کووید-19، بیماری ناشی از کرونا جدید، در این کشور ثبت شده است.

این بالاترین ابتلای روزانه از آغاز شیوع کرونا در کشور است. هند برای دومین روز متوالی ضد رکورد ثبت می‌کند. آمار مجموعی مبتلایان به کرونا به 4 میلیون و 113 هزار و 811 نفر رسیده است.

سازمان جهانی صحت شمار مبتلایان کرونا در جهان را اعلام کرد  - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت شمار مبتلایان کرونا در جهان را اعلام کرد

طبق معلومات دانشگاه جان هاپکینز، از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، هند در حال حاضر در رده سوم جهان قرار دارد، اما تنها در حدود 9.1 هزار از برازیل (4 میلیون و 123 هزار نفر) عقب است. به گفته کارشناسان هندی، در روزهای آینده، هند برازیل را پشست سر می‌گذارد و در رده دوم جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا قرار می‌گیرد. امریکا هم در حال حاضر از لحاظ مبتلایان به کرونا در رده اول جهان (6 میلیون 244 هزار و 970 نفر ) قرار دارد.

 وزارت صحت هند می‌گوید که در 24 ساعت گذشته یک هزار و 65 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار جان باختگان به 70 هزار و 626 نفر رسیده است.

این وزارتخانه همچنان می‌گوید که در حال حاضر 862 هزار و 320 بیمار در کشور تحت تداوی قرار دارند. شمار بهبود یافتگان نیز به 3 میلیون 180 هزار و 865 نفر رسیده است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، در سراسر جهان بیش از 26 میلیون 468 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان 871 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала