زاخاروا: روسیه آماده همکاری ۲۴ ساعته با آلمان درمورد قضیه ناوالنی است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: روسیه آماده همکاری ۲۴ ساعته با آلمان درمورد قضیه ناوالنی است
زاخاروا: روسیه آماده همکاری ۲۴ ساعته با آلمان درمورد قضیه ناوالنی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که مسکو آماده است به‌طور ۲۴ ساعته با برلین درمورد قضیه الکسی ناوالنی، همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه ۲۴" گفت: "می به‌طور ۲۴ ساعته برای همکاری با جناح آلمانی آماده ایم. می‌خواهم یادآور شوم که هنگامی‌که سفیر روسیه در وزارت خارجه آلمان بود، وی پرسید که آیا اطلاعات مشخص وجود دارد که برای جناح روسی جهت مطالعه و بررسی بخاطر تحقیقات سپرده شود، اما به وی هیچ‌چیزی سپرده نشد".

زاخاروا خاطر نشان ساخت که جناح روسی به آلمان نامه لوی سارنوالی روسیه درمورد ناوالی را به تاریخ ۲۷ اگست سپرده است. چنانکه این درخواست بسیار عاجل صورت گرفت، مسکو نیز منتظر واکنش عاجل از جانب برلین بود.

پیشنهاد داکتران روسی به آلمان؛ ایجاد تیم داکتران متخصص درباره ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد داکتران روسی به آلمان؛ ایجاد تیم داکتران متخصص درباره ناوالنی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: "ما چه می‌بینیم؟ تا هنوز هیچ جوابی وجود ندارد. علاوه بر این، معلوم شد که تنها روز جمعه نامه به سرویس حقوقی برلین، اداره عدلیه سپرده شده است... اگر برلین نیاز به عجله دارد، پس باید در قدم نخست جناح آلمانی این عجله را نشان دهند".

قبل از این وزیر خارجه آلمان گفته بود که در "روزهای نزدیک منتظر" اقدامات روسیه در ارتباط با قضیه ناوالنی می‌باشد، در غیر آن، برلین اقدامات واکنشی را با شرکایش به بحث می‌گیرد.

قابل ذکر است که کابینه وزیران آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала