پشتیبانی برادر زاده بن‌لادن از ترامپ/ شکست ترامپ منجر به رقم خوردن 11 سپتامبر دیگر می شود

© REUTERS / LEAH MILLISپشتیبانی برادر زاده بن‌لادن از ترامپ/ شکست ترامپ منجر به رقم خوردن 11 سپتامبر دیگر می شود
پشتیبانی برادر زاده بن‌لادن از ترامپ/ شکست ترامپ منجر به رقم خوردن 11 سپتامبر دیگر می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برادرزاده رهبر پیشین القاعده گفت، که اگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شود ممکن است چیزی مانند یورش هاس یازده سپتامبر تکرار شود.

رسانه‌ها از خشم ترزا می پس از صحبت با ترامپ پرده برداشتند - اسپوتنیک افغانستان
رسانه‌ها از خشم ترزا می پس از صحبت با ترامپ پرده برداشتند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک پست، نور بن لادن برادرزاده اسامه بن لادن سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده مدعی شد، که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا می‌تواند مانع از وقوع یورش های مشابه 11 سپتامبر شود.

نور بن لادن در نخستین مصاحبه زندگی خود که با روزنامه نیویورک پست انجام گرفت مدعی شد: "داعش در دولت اوباما/بایدن قدرت گرفت و آن‌ها توانستند به اروپا نیز راه پیدا کنند. ترامپ نشان داده که می‌تواند با خشکاندن ریشه‌های تهدیدات تروریستی پیش از آنکه آن‌ها فرصت حمله پیدا کنند، از ما و امریکا محافظت کند".

برادرزاده 33 ساله سرکرده تروریست‌های القاعده با اشاره به اینکه خود را «قلباً امریکایی» می‌داند گفت، از 12 سالگی پرچم امریکا را در اتاق خود نصب کرده بود و همواره آرزوی سفر به این کشور را داشته است.

او در ادامه گفت، با همه ای وجود در انتخابات 2020 امریکا  از ترامپ پشتیبانی می‌کند و آن را مهم‌ترین انتخابات این نسل توصیف کرد.

نور بن لادن درباره ترامپ گفت: "از همان سال 2015 که اعلام کرد قرار است در انتخابات شرکت کند هوادارش بودم. از دور نظاره‌گر عملکرد او بودم و وی را تحسین می‌کردم. او باید دوباره انتخاب شود. این نه تنها برای آینده امریکا بلکه همه تمدن غرب حیاتی است".

او که متولد سوئیس بوده و همانجا زندگی می‌کند، افزود هنگامی که کلاه مخصوص هواداران ترامپ با شعار «دوباره امریکا را بزرگ می‌کنیم» را بر سر گذاشته و به خرید رفته بود، زنی بر سرش فریاد کشیده و او را احمق خطاب کرده است.

این ادعاهای برادرزاده بن لادن در پشتیبانی از ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که ارتش امریکا از زمان ورود او به کاخ سفید همچنان از گروه‌های افراط‌ گرا نظیر داعش حمایت کرده و به گفته فرماندهان محلی، حتی نیروهای امریکایی بر تعلیمات نظامی داعشیان و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه نظارت دارند.

یادآوری می کنیم، که اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده که یک سازمان تروریستی اسلام گرا بود و مسئولیت یورش های 11 سپتامبر 2001 در امریکا و همچنین بسیاری دیگر از یورش های گسترده در برابر نظامیان و غیرنظامیان در سراسر جهان را به عهده گرفت. 

به تاریخ 2 می 2011 بن لادن در یک مجتمع مسکونی خصوصی در ابات آباد پاکستان توسط نیروهای ویژه ای نیروی دریایی ایالات متحده امریکا و کارمندان سیا کشته شد. این رخداد در جریان عملیات پنهانی به نام «نیزه نپتون» رخ داد که به دستور باراک اوباما رئیس جمهور امریکا انجام شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала