اردوغان خواستار بی طرفی اروپا در وضع مدیترانه شرقی گردید

© REUTERS / Brendan McDermid اردوغان خواستار بی طرفی اروپا در وضع مدیترانه شرقی گردید
اردوغان خواستار بی طرفی اروپا در وضع مدیترانه شرقی گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست تا در حل اوضاع مدیترانه شرقی ، بی طرف و عینی باقی بماند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز یکشنبه توسط دفتر ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد آمده است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی گفتگوی تلیفونی با چارلز میشل رئیس شورای اروپا، از اتحادیه اروپا خواست تا در حل اوضاع مدیترانه شرقی، جای که اخیراً تنش های بین آتن و انقره بر سر آخرین کار اکتشافات زمین شناسی ایجاد شده است، بی طرف باقی بماند.

انتقال تانک‌های ترکی از سرحد با سوریه به سرحد با یونان - اسپوتنیک افغانستان
انتقال تانک‌های ترکی از سرحد سوریه به سرحد یونان

رئیس جمهور ترکیه گفت که یونان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از نظر پیشگیری از تشدید در مدیترانه شرقی و دریای اژه به تعهدات اتحادیه اروپا عادلانه عمل کنند.

در اعلامیه آمده است که سخنان تحریک آمیز و اقدامات سیاستمداران اروپایی در مسائل منطقوی بحران موجوده را حل نمی نماید. وی افزود که نگرش اتحادیه اروپا نسبت به مدیترانه شرقی آزمایش صداقت از نظر حقوق بین الملل و صلح منطقه ای است. رجب اردوغان از نهادهای اتحادیه اروپا خواست که عادلانه، بی طرفانه و عینی باقی بمانند و همچنان مسئولانه در تمام چالش های منطقوی، بخصوص در مدیترانه شرقی عمل کنند".

در همین حال، روز یکشنبه ، یک منبع در شورای اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت که میشل، هنگام گفتگو با اردوغان ، خواستار برگزاری یک کنفرانس چند جانبه برای حل اوضاع در مدیترانه شرقی شد. به گفته این دیپلمات، میشل بر اهمیت تنش زدایی درگیری تاکید کرد و از ترکیه خواست تا از اقداماتی که به تنش ها در منطقه دامن می زند خودداری کند. این منبع یادآوری کرد که در اجلاس آینده اتحادیه اروپا در 24-25 سپتامبر، وضعیت مدیترانه در کانون توجه رهبران کشورهای جامعه خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала