افزایش جرایم جنسی علیه کودکان در دوران کرونا

© Flickr / Heather KatsoulisChild abuse
Child abuse - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اینترپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که همه گیری ویروس کرونا منجر به افزایش جرایم جنسی علیه کودکان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس اینترپل اعلام کرده که جرایم جنسی سایبری علیه کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

خاطرنشان می شود که دلیل افزایش این گونه جرایم تعطیلی مدارس برای قرنطینه بود که در نتیجه آن کودکان بیشتر وقت خود را در اینترنت گذرانند و فعالیت مجرمان اینترنتی در شبکه های اجتماعی نیز دراین دوره محسوس بود.

علاوه براین خدمات اجتماعی ، که باید کارهایی را برای اطمینان از ایمنی کودکان انجام دهند ، نیز به دلیل COVID-19 برای مدتی فعالیت نداشتند. همچنان همه گیری ویروس کرونا باعث ایجاد اختلاف در هماهنگی کار پلیس و سایر مجریان قانون شد.

بازداشت کشیش واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت کشیش واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان

یورگن استاک بیرکل اینترپل، گفت که "ما فقط قله یخی رو به رشد بهره برداری جنسی از کودکان را در شبکه های اجتماعی می بینیم.

از آغاز سال 2020 دفتر اینترپل 450 گزارش را در مورد جرایم سایبری علیه کودکان ثبت کرده است، این در حالی است از این تعداد، تنها در ماه مارچ 122 مورد گزارش شده است.

بسیاری از کارشناسان طی ماههای گذشته در مورد وضعیت کودکان قربانی اذیت و آزار جنسی در دوره قرنطینه و شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» هشدار داده بودند.

این در حالی است که سال گذشته نزدیک به 700 کشیش در ایالت «ایلینوی» آمریکا به سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شدند. این رقم، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که کلیسای کاتولیک قبلاً فاش کرده بود. 

ایالت ایلینوی تحقیقات درباره این موضوع را پس از آن آغاز کرد که دیوان عالی ایالت «پنسیلوانیا» در گزارشی ماه آگست سال گذشته  افشا کرد بیش از  300 پیام در مورد آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک دریافت کرد.

سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسا‌های کاتولیک بحرانی جدی است که چندین دهه دامن بخش‌های بسیاری از اروپا و آمریکا را در بر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала