تکرار تاریخ؛ خاورمیانه جدید این بار با مهندسی فرانسه

© AFP 2023 / Jacques Demarthon تکرار تاریخ؛ خاورمیانه جدید این بار با مهندسی فرانسه
 تکرار تاریخ؛ خاورمیانه جدید این بار با مهندسی فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری فرانسه، به دنبال پذیرش نقش جدیدی برای کشورش در منطقه و تشکیل محور عربی موازی با اتحادیه اروپا برای مقابله با ترکیه به ویژه در پرونده مدیترانه شرقی و لیبی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رأی الیوم، این رسانه عرب زبان با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهوری فرانسه به لبنان و عراق نوشت، به نظر می‌رسد که ماکرون با استفاده از غیبت دو هم‌پیمان سنتی خود؛ یعنی انگلیس و آمریکا و مشغول بودن آنها به امور داخلی‌شان، به دنبال پذیرش نقش جدیدی برای کشورش در منطقه و تشکیل محور عربی موازی با اتحادیه اروپا برای مقابله با ترکیه به ویژه در پرونده مدیترانه شرقی و لیبی است.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
ماکرون از جهان خواهان کمک به لبنان شد

این روزنامه با انتشار یادداشتی به قلم فرح مرقه درباره اهداف سفرهای اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به منطقه نوشت: آیا عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز به رهبران خاورمیانه‌ای خواهد پیوست که با ماکرون در چارچوب سیاست جدید وی برای ازسرگیری نفوذ در منطقه همکاری می‌کنند؟ طبق گزارش‌های لبنانی و فرانسه، پادشاه اردن طی چند ساعت آینده برای دیدار با ماکرون عازم کاخ الیزه می‌شود.

 این درحالی است که رئیس جمهوری فرانسه اخیراً از لبنان و عراق بازگشته است و اینگونه به نظر می‌رسد که او با استفاده از غیبت دو هم‌پیمان سنتی خود؛ یعنی انگلیس و آمریکا و مشغول بودن آنها به امور داخلی‌شان، به دنبال پذیرش نقش جدیدی برای کشورش در منطقه است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала