چین از نگاه قدرت سایبری به امریکا رسید

© REUTERS / Hyungwon Kangچین از نگاه قدرت سایبری به امریکا رسید
چین از نگاه قدرت سایبری به امریکا رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، که چین از نگاه قدرت سایبری به سطحی برابر با امریکا رسیده است.

بیشترین یورش های سایبری در جهان توسط امریکا انجام می شود - اسپوتنیک افغانستان
بیشترین یورش های سایبری در جهان توسط امریکا انجام می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پژوهشی جدید از مرکز «بلفر» وابسته به دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، که چین فاصله خود را در توانمندی‌های سایبری با امریکا کم کرده و شانه به شانه امریکا قرار گرفته است. 

پایگاه «سایبر‌اسکوپ» با استناد به نتایج این تحقیق نوشت: با آنکه کارشناسان بر اساس خرد عمومی امریکا را جلوتر از چین، انگلیس، ایران، کوریای شمالی و روسیه در زمینه قدرت سایبری قرار می‌دهند، نتایج تحقیق مرکز بلفر حاکی است، که چین فاصله‌اش با امریکا را در سه زمینه از بین برده است: توانمندی‌های تجسسی، دفاع سایبری و تلاش‌ها برای تقویت بخش غیرنظامی سایبری.

اریک روزنباخ، یکی از مدیران مرکز بلفر گفت: «عده‌ زیادی از مردم به ویژه امریکایی‌هاتصور می‌کنند که امریکا، انگلیس و فرانسه در زمینه قدرت سایبری از چین پیشرفته‌تر هستند. تحقیق ما نشان می‌دهند که این درست نیست و چین بسیار پیشرفته و تقریباً هم‌سطح با امریکا است».

این تحقیق نشان می‌دهد، که قدرت سایبری چین به فاصله کمی پس از امریکا در رده دوم قرار گرفته است. این تحقیق همچنین نشان داده چند کشور که معمولاً جزو قدرت‌های سایبری قلمداد نمی‌شوند نیز در حال پیشرفت در این مزنیه هستند.

اندازه گرفتن قدرت سایبری معمولاً اقدامی پیچیده است، زیرا بسیاری از جزئیاتی که باید سنجیده شوند جزو اسناد محرمانه دولتی هستند.

با این حال، پایگاه «سایبراسکوپ» نوشته پژوهشگران این پروژه توانستند شاخصی ارائه کنند، که تصویری واقع‌بینانه‌تر از اکوسیستم امنیت سایبری فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала