بنیانگذار "تسلا" میلیاردها دالر ضرر کرد

© AP Photo / Susan WalshАмериканский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск
Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار و مدیر عامل " تسلا" در پی کاهش قیمت سهام این شرکت، نزدیک به 10 میلیارد دالر ضرر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در پی افت بازار سهام  ایلان ماسک، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت "تسلا" بیش از ده میلیارد دالر دارایی خود را از دست داده است.

بر اساس رتبه بندی Forbes Real-Time ، این کارآفرین از فهرت پنج فرد ثروتمند  برتر جهان خارج شد و اکنون مقام هفتم را به خود اختصاص داده است.

بر طبق این رتبه بندی ماسک 9.9 میلیارد دالر یا 11.29 درصد از کل دارایی خود را از دست داد.

روزسه شنبه 8 سپتامبر ، در جریان معاملات بازار بورس NASDAQ ، سهام تسلا بیش از 18 درصد سقوط کرد - از 418.32 دالر به 337.9 دالر رسید. این اتفاق پس از آن افتاد که کمیته شاخص های S&P داو جونز از قرار دادن سازنده موتر های الکتریکی در شاخص S&P 500 خودداری کرد.

چهارمین مرد ثروتمند جهان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
چهارمین مرد ثروتمند جهان اعلام شد

  از دوشنبه گذشته ارزش سهام تسلا به اندازه 18 درصد افت داشته است. مدیر عامل پیشین ماکروسافت، بیل گیتس نیز با از دست دادن 2.9 میلیارد دالر در طی این اتفاق ضرر کرد و با افت 6.2 درصدی ارزش سهام‌های خود مواجه شد. این شرایط مبلغ 4.2 میلیارد دالر هم به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک ضرر زد. بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین نیز به ترتیب 3.6 و 3.5 میلیارد دالر از دست دادند و با 5 درصد افت ارزش سهام روبه‌رو شدند.

شرکت‌های فناوری طی ماه‌های گذشته با رشد مالی بسیاری مواجه بودند چرا که بسیاری از مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید محصولات این شرکت‌ها زده بودند. این امر باعث شد که اشخاص زیادی سهام ابرقدرت‌های فناروی را بخرند و این عمل ارزشی غیرواقعی به سهام هر شرکت داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала