دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد
دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه از سوی یک نماینده پارلمان ناروی به‌عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه فاکس‌نیوز گزارش داد که نامزدی آقای ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل به سفارش کریستین تیبرینگ، از اعضای پارلمان ناروی صورت گرفته است.

این نماینده راست‌گرای پارلمان ناروی ضمن تقدیر از آنچه «تلاش‌های رئیس‌جمهور امریکا برای حل مناقشات طولانی و دامنه‌دار در جهان» خوانده،‌ دونالد ترامپ را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است.

او به این شبکه گفت: فکر می‌کنم دونالد ترامپ بیش از اغلب دیگر نامزدهای جایزه صلح نوبل برای ایجاد صلح بین ملت‌ها تلاش کرده است.

کریستین تیبرینگ که ریاست هیات ناروی در مجمع پارلمانی ناتو را نیز برعهده دارد در توصیه نامه خود به کمیته برگزار کننده مراسم اعطای جوایز نوبل به صورت ویژه به «نقش کلیدی» امریکا در عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات عربی متحده اشاره کرده و تلاش‌های دونالد ترامپ و همکارانش را در این خصوص مورد تقدیر قرار داده است.

وی در این خصوص تاکید می‌کند: درحالی که امید می‌رود دیگر کشورهای منطقه نیز مسیر حرکت امارات عربی متحده را دنبال کنند، باید گفت که این توافق نامه می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد و خاورمیانه را به منطقه همکاری و رفاه تبدیل کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در توییتی از نامزدی خود به‌عنوان دریافت جایزه صلح نوبل تشکر کرد.

مراسم امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل سه شنبه آینده 15 سپتمبر در واشنگتن برنامه‌ریزی شده است.

امارات متحده عربی سومین کشور عربی بوده است که با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط توافق کرد. پیش از این مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994 با اسرائیل نیز به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала