دستگیری بیش از 20 معترض در شهر سیاتل آمریکا + ویدئو

© AP Photo / Elaine Thompsonدستگیری بیش از 20 معترض شهر سیاتل آمریکا + ویدئو
دستگیری بیش از 20 معترض شهر سیاتل آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند پلیس دست‌کم 27 معترض را در جریان تظاهرات روز کارگر دستگیر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی؛ پلیس شهر سیاتل ادعا می کند، که تظاهرات کنندگان سنگ و کوکتل مولوتف به سمت نیروهای پلیس پرتاب کرده‌اند.

ناآرامی‌های امروز در سیاتل جدیدترین ناآرامی در این شهر است که یکی از کانون‌های تظاهرات‌های سراسری اخیر در آمریکا بوده است.

این ناآرامی در همان روزی اتفاق افتاده که پلیس گفت طرفداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در شهر «سیلم» در ایالت «اورگن» با معترضان به قتل‌های نژادپرستانه سیاه‌پوستان درگیر شده‌اند.

پلیس سیاتل در بیانیه‌‌ای مدعی شده افرادی که دستگیر شده‌اند اقدام به پرتاب سنگ، بطری و مواد منفجره به سمت مأموران کرده‌اند.

دست‌کم 22 نفر با اتهاماتی نظیر آتش‌افروزی، حمله به پلیس و بی‌توجهی به دستور پلیس برای متفرق شدن دستگیر شدند. پلیس همچنین 5 نفر دیگر را ساعاتی بعد هنگام تلاش برای توقیف یک موتر دستگیر کرده است.

اخیرا پس از اقدام نژادپرستانه افسر سفیدپوست پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید»، شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا این اعتراضات به طور سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا در این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала